בגוגל תל-אביב פיתחו כלי חדש לחיפוש, בשם Google Insights for Search, המאפשר חיתוך לפי קטגוריות שונות בתוך תוצאות ה-Google Trends. מה החידושים שמציע הכלי החדש? למי בעיקר הוא מיועד?
מאת: מערכת pCon
במרכז הפיתוח של גוגל בתל אביב פיתחו כלי חיפוש חדש - Google Insights for Search. כלי זה מיועד לעזור לחוקרים, אנליסטים, עיתונאים וכל מי שעוסק במידע, אך גם הגולש המצוי יוכל להיעזר בו. הכלי מציע גישה ישירה לנתוני החיפוש בגוגל, המגיעים מבסיס הנתונים של Google Trends, כלי נוסף המספק מידע לגבי טרנדים ומגמות בחיפוש. הכלי החדש מאפשר לבצע חיפוש לפי נושאים המעניינים את המחפש.
איך זה עובד?
בעוד ש-Google Trends מאפשר לחפש לפי אזור גיאוגרפי וזמן, ה-Insights for Search מאפשר לחפש בתוך ה-Google Trends בעזרת 28 קטגוריות ראשיות ועוד מאות קטגוריות משנה. מדובר בכלי שיעזור בעיקר למפרסמים, מאחר וכפי שמגדירים זאת בגוגל: הוא מאפשר לך להבין מה אנשים מחפשים.
בעזרת הכלי ניתן לאתר לא רק את מילות החיפוש הפופולאריות ביותר, אלא גם את ההקשר שלהן לפי אותן קטגוריות. למשל, מה המילים הכי פופולאריות בקטגוריה "אינטרנט"? לפי הכלי, המילים הן: MySpace, Yahoo, MSN, Gmail, Google וכו'.
אפשר להמשיך הלאה ולבדוק את התוצאות לפי אזורים, בעזרת מפה: כך ניתן לראות כי המושג "web 2.0" פופולארי במיוחד במדינות דרום מזרח אסיה.
למי זה טוב?
הכלי יכול לעזור במיוחד לכל מי שעוסק בהעלאת דירוג אתרים (SEO), מאחר והוא מאפשר למצוא בקלות ובמהירות את התכנים הכי מושכים שיביאו עוד גולשים לאתר, ולעשות זאת לפי מדינה והקשר. כאמור, פרסומאים, משווקים ואנליסטים יוכלו גם להיעזר בכלי, וכך גם בעלי עסקים קטנים.
פורסם באתר pCon החדש! - המלצות, אתרים, הכרזות ומאמרים, על מחשוב ואינטרנט http://www.pcon.co.il/v5/ArchiveMore.asp