להבדיל מרוב החברות, החליטו גוגל ויאהו לחשוף חלקים מההסכם ביניהם לרשות לניירות ערך. המבקרים כבר טוענים שההסכם יפגע בתחרות בתחום הפרסומות במנועי החיפוש, וגוגל ויאהו מציעות לגולש לבחור.
מאת: מערכת pCon
בסוף השבוע האחרון פרסמו גוגל ויאהו חלקים מההסכם ביניהן, במסגרתו תציע גוגל ליאהו שירותי פרסום שיופיעו בשירותי החיפוש שלה. מה שגוגל ויאהו לא מוכנות עדיין לגלות הוא התנאים הכלכליים של ההסכם, אך עצם חשיפת תנאי ההסכם הנו יוצא דופן, מאחר וחברות בדרך כלל מעדיפות לשמור לעצמן תנאים אלה, על מנת שלא לפגוע בהסכמים ומו"מ עתידיים.
צעד יוצא דופן
גוגל ויאהו מסרו דיווח לרשות לניירות ערך באמריקה, בצעד יוצא דופן. לפי ההסכם, יאהו וגוגל יוכלו, אם ירצו, לפתח ביניהן גם הזדמנויות עסקיות נוספות בעתיד. עם זאת, שתי החברות הכריזו כי לא מדובר בהסכם בלעדיות. בנוסף, שתי החברות הודיעו השבוע כי יאפשרו לגולשים לבחור האם לקבל או לא לקבל פרסומות - החלטה תמוהה למדי מאחר וחלק ניכר מהרווחים של החברות הללו מגיע מפרסומות.
להסכם יש, כמובן, גם לא מעט מבקרים, הטוענים כי ההסכם בין גוגל ליאהו עלול לפגוע בתחרות בתחום הפרסומות במנועי חיפוש. מסיבה זו, הודיע הקונגרס האמריקני כי ייערכו שימועים בנושא, על מנת לבדוק אם אכן תיתכן השפעה שלילית שכזו.
מיקרוסופט מבקרת
ההסכם מתייחס כרגע לשוק בארה"ב ובקנדה בלבד, ולא לשווקים אחרים, אך לטענת מיקרוסופט, גוגל שולטת כבר עכשיו בכ-70% משוק הפרסומות במנועי החיפוש באינטרנט, וההסכם עם יאהו הופך אותה למונופול.
פורסם באתר pCon החדש! - המלצות, אתרים, הכרזות ומאמרים, על מחשוב ואינטרנט http://www.pcon.co.il/v5/ArchiveMore.asp