מס' צפיות - 594
דירוג ממוצע -
"חושך שבטו שונא בנו"
אידיאולוגיה של קומץ שהפכה לנחלת רבים.
מאת: גדעון 01/09/08 (22:36)

שאל אדם שמן מה הדבר שהיית רוצה לשנות בעצמך?

 

תשובת הרוב תהיה לשנות את משקלי. כאשר תשובה זו משקפת כל שאלה אחרת שתשאל אדם ששונא אחר ללא סיבה נראית לעין, דבר זה משקף שנאת אדם שבסיסה היא שנאה עצמית, על כל דבר שיכול לשקף חולשה בה הרוב יראה את חולשתי ואת הדרך שבה יוכל לפגוע בי אתגונן מכל דבר ופשוט אוקיע אותו.

 

מזה תקופת זמן שהאקטואליה אינה בראש מעייני אלא אם כן מדובר בנושא שפוגע בקיומי, קיום מדינתי וקיום ערכי אדם באשר הוא.

 

כל אדם נפגע בצורות רבות במהלך חייו, אבל פגיעה שקורה בגיל צעיר והינה פגיעה לא ביכולתייך או פגיעה בדברייך אלא פגיעה בך על סמך אישיותך, מראך הכללי או מוצאך זהו דבר שכל ילד מראשית הימים חווה ברמה כזו שהרגשתו כפרט הינה מבטיחה איזכור והרגשה שתלווהו במשך כל חייו, הרגשה שבה אתה מוצא את עצמך לבד ובודד ובאותם מספר דקות לא עוברת לך שום מחשבה על כך שיש לך משפחה, חברים ואנשים שאוהבים אותך.

 

אתה מוצא עצמך במצב שאתה פשוט לבד כאשר אדם או קבוצה פוגעים בך לא פיזית אלא פגיעה שמערערת לך את כל הלך המחשבה שחיית לפיה שבה כל אדם נשפט לפי מעשיו ולפי התנהגותו ולא לפי צבע עורו.

 

דבר לא ילכד אנשים כשם ששנאה משותפת מלכדת, לא אהבה ולא כבוד ולבטח לא ערכים שנמכרים כממכר תאוות מין לפדופיל. גילי הוא גיל הדור שיכול לשנות את ערכי החברה בזמן התהוותה על מנת שבעתיד הלא רחוק שבו יוולדו ילדיי לא תהיה זו אלא נחלת העבר.

 

אני בן 27 שירתתי כלוחם בענף לו"טר של המשטרה כ-4 שנים ואז עזבתי את הארץ למטרת טיול וחיפוש עצמי  בהם גיליתי עצמי ברמה של הבנה של איך להיות בחי היום יום  ולהבין את טבע האדם שבו כל אדם חושף עצמו לעולם ומדידת הצלחתו תלויה בו ללא שם קשר לצבעו מוצאו או דרך חייו שבחר בה .

 

נדהמתי לשמוע על מקרה בו ילדים בני 6 עד 12 מסורבים לקבלה בבתי ספר בפתח תקווה נשמע לי מוזר הדבר כאשר עקבתי אחר הדברים ,נדהמתי יותר כאשר אישה מסבירה לאב שבא עם בנו ליום הראשון ללימודים שיש בבית הספר קרוב ל-10% תלמידים ממוצא אתיופי ואין באפשרותם לקבלו והציעה לאב בטון של אם איכפתית שהוא יכול לרשום אותו במקום אחר שהוא "רק" 5 ק"מ מאזור מגוריו .

 

"דרכו של תלמיד חכם עניו ושפל רוח"(שם ג).

 

אני רק יכול לדמיין ועדיין לא להרגיש קמצוץ של אותה הרגשה שחש בה אותו ילד שנדחה על הסף כאשר סמכות הוייתו מרוסקת מול עיניו ללא שום רגע של מחשבה קודמת וללא שום מחשבה מה אותה הרגשה תגרום כנזק במהלך חייו כמתבגר וכאזרח לנו, זאת אומרת לי ולך ולכל אותה חברה מסביב שהילד ייחשף אליה במשך חייו.

 

כל חברה שתרצה להפוך לנעימה וטובה יותר תצטרך להבין כי על מנת ליצור זאת היא חייבת שבין חבריה ישרור יחס הדדי של כבוד מתוך שמחה וצורך לטוב יותר בכל אשר נפנה .

 

לא מתפקידי לשפוט ערכים ובטח לא אנשים, אבל אשפוט אדם לפי מה שדיבר בחברה על אדם אחר והשווה עצמו כלערכו ולא על מנת להרשים באופן כזה, בו האדם מוריד מערכו של אחר.

 

החברה האתיופית הינה חברה ברובה חלשה אבל ערכיה הינם ערכים שכמעט ונשכחו מעולמנו נכון שקשה לחזק אותה כרגע כי הרי הרוב הינו עולה חדש ומבוגר מכדי ללמד, אבל הילדים, הילדים הם העתיד שלנו הם אותם חיילים שיגנו עלינו בחייהם וזה עוד דבר שרובנו אולי לא מודע לו.

 

ידעתם שכ-70% מקרב המתגייסים לצה"ל מקרב אותם ילדים שצבע עורם הפריע למספר אחוזים בחברה, חברה שדאגה לשמור על ריחוק מהם ודאגה להוקיע אותם בכל שלב בחייהם מסביבתה, הינם טובי הלוחמים בצבא הגנה לישראל ?

 

עשייתם והלך רוחם השקט לא נותן להם להתרברב בנושא, אבל אני ארשה זאת לעצמי גם בשמכם  " גאה אני  להיות בקרב אותם חיילים ואזרחים שהחברה לא מוכנה לקבלם אך התעלו מעל זאת ועשו תפקידם ללא חת".

 

מהפכנים הינם אנשים שלא בזכות נשקם וקולם הרם שינו את פני העולם, אלא בזכות דרך היותם אנשים .

 

אקרא לכול אותם בני עדה שכיתתו רגליהם דרך מדינות ועמים על מנת להיות בארץ שהובטחה להם מאז ראשית הימים, 

עזבו לרגע את אותם ערכים בהם גם אני גאה ומתכבד להיות שותף להם ופשוט סרבו להתגייס או לשרת במילואים במדינה וחברה בה רואים אתם איך מושפלים אחיכם וכפי שזה נראה גם ילדיכם שיוולדו, ע"י אותה חברה בה מתיימרים אתם לשמור עליה מכל דבר.

 

 ואם רק אם לא הבנתם, גם אני הנני בן אותה עדה בה נפלאות ערכיה ודרכיה.

 

זה משפט שמפרש די הרבה ואפשר להבינו בכמה מובנים - "אלה הגורמים לכך שמהפכה בדרכי שלום תהיה בלתי אפשרית יביאו לכך שמהפכה אלימה תהיה בלתי נמנעת" (ג'ון פ. קנדי)

הכותב הוא אדם

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר