השטרנהל רצה לתרץ אמירותיו הרצחניות כלפי מתישבי איו"ש לנוכח הביקורת הציבורית הגואה כנגדו וב"התנצלותו" הנילעגת שיקע עצמו עמוק עוד יותר בבוץ שינאת האחר, היהודים.
מאמרו בעיתון הארץ מהשבוע של מורה נבוכי השמאל הרדיקלי הפשיסטי, אחד שטרנהל, הינו כה רצוף חצאי אמיתות, שקרים, הזיות וניתוק מהמציאות עד כי למצער אינו ראוי לתגובה מושכלת על הבליל המשונה שבו. אם זהו החלילן מהמלין של השמאל הקיצוני הרי שאנו תוהים מדוע זה עדיין ישנם אלו מעמנו, נכון-מעטים ומתמעטים, אשר עדיין טורחים להאזין לו ולשכמותו.
השטרנהל רצה לתרץ אמירותיו הרצחניות כלפי מתישבי איו"ש לנוכח הביקורת הציבורית הגואה כנגדו וב"התנצלותו" הנילעגת שיקע עצמו עמוק עוד יותר בבוץ שינאת האחר, היהודים. לכל בר בי רב ברי הוא כי "ההתנצלות" באה מטעמים פוליטים בלבד, הכנות היא ממנו והלאה, הוא לא שינה דעתותיו הפשיסטיות הוא אך מעדנן מעט לצרכי יחסי ציבור.
אנו נוהים אחרי ריגושי הרגע אחר הפתרונות הקלים והבילתי מחייבים. וכי תימא איפה כי משאך הפנה משה את גבו לבני ישראל במסעו להר האלוהים לא ביטל העם זמן, צרף את עגל הזהב וחולל סביבו עד אבדן חושים. לא נעים אך כאלו אנו.
וכי שכחנו כי בני עמנו היו מהראשונים לנהות אחר עגל הזהב הקומוניסטי? גם לא ניפקד מקומנו בכירכורים סביב עגל הזהב הקפיטליסטי. בדיצתנו אחר אותם חלילנים מהמלין, יהיו אלו אשר יהיו, אנו מאבדים האיזונים של קיום ומוסר. במרוצתנו אחר אותו מוסר אנו מאבדים יכולתנו לשפוט האיזונים המתאימים בין המוסר האוניברסלי לדעותינו האנוכיות אודות אותו מוסר.
מכיוון ששטרנהל ודומיו הינם פוסט יהודים / ציונים הרי שאינם מכירים בזכותם ההיסטורית של היהודים על ארץ ישראל, אך מכירים בזכותם של הערבים על כל ארץ ישראל. מדוע ערבים כן ויהודים לא? סתירה זו, מלומדי השמאל הרדיקלי הללו אינם מסוגלים לישב כמובן.
בד בבד הוא עצמו וחבר מרעיו יושבים על אדמות ערבים בתחומי הקו הירוק אשר ברחו / גורשו ממקומותיהם עקב מלחמת השחרור. כעת, מתישבי הגדה יושבים ברובם המכריע על אדמתם שניקנתה על ידם בכסף מלא או על אדמות המדינה וכך על מנת לישב הסתירה המוסרית שלו עצמו ומרעיו בכך כי הם אלו היושבים על אדמות גזולות וכבושות, בצדק ובדין לטעמם של יהודי ישראל לדורותיהם, אם גם לא לטעמם של השטרנהלים, מחויבים הם לגרוש מתישבים על מנת להצדיק ולכסות ערוותם המוסרית בעיני עצמם בנוגע לישיבתם הם בתחומי הקו הירוק. משהו בסגנון, "אני אקריב את המתישבים עבורכם-הערבים ואתם תשאירו בחזקתי את ביתי אשר אהבתי". הכשל המוסרי, ההומני, האינטלקטואלי בתפיסתם אינו ניסתר מעיניהם וההוכחה היא מלחמתם רווית השנאה והיצרים במתישבים אשר הינה בבחינת מעשה "הרצחת וגם ירשת" כאשר "הכובע בוער על ראש הגנב".
השטרנהלים יוצאים סבוכים במתווה קורי העכביש של טיעוניהם המוסריים. באם משתמשים היו בטיעון פרגמטי לפתרון הסכסוך שאנו, גם אם כיהודים בעלי הזכויות על הארץ הזו, איננו מקבלים אותו. אך מעצם העובדה כי השטרנהלים משתמשים בטיעון המוסרי, בדבר זכויותיו של הפלסתינים למדינה משלהם, לצורך ולהצדקת גרוש המתישבים מאיו"ש, מצלים הם אור נילעג, דו פרצופי, אנטי-אינטלקטואלי על טיעוניהם, באשר הם הינם אלו היושבים על אדמות פלשתיניות אשר נילקחו בכוח במלחמת השחרור.
מכאן גם יובן הקשר ההדוק בין הפלסתינים על שלל פילגיהם לחונטת השמאל הרדיקלי והפשיסטי הישראלי. קיימים בינהם יחסים סימביוטים והבנה הדדית, ברית של גנבים, הנובעת ממטרה משותפת בנוסך "אני אכשיר את השרץ שלכם (איו"ש) ואתם תכשירו את השרץ שלי (שיח' מוניס ודומיו)". כמה טוב, חושבים מזילי ריר העינוגים מבית שטרנהל, שקיימים המתישבים כך שניתן להעלותם שה לעולה על מזבח עיוותם המוסרי / אידאולוגי ולהכשירו.
העובדה כי אינך יכול לכרות ברית אמת בימים אלו עם אריה הרעב לכל שטחה של ארץ ישראל נעלמת כליל מעיניהם. העובדה כי עלינו להמתין כי ראש וראשון יחליף "האריה עורו והנמרים חברבורותיהם" ואז, רק אז ניתן ולשוחח אודות שלום יציב עמם אינה ניתפסת אצל אלו המכנים עצמם "נאורים". או לאותה הבושה אם אלו הם נאורינו.
המתישבים מציבים מראה גדולה מול פני הפשיסטים הישראלים הללו אשר מציגה קלונם ברבים. מול ציבור המתישבים המוסרי, אוהב ישראל ויהודי חם-אלו הם מסמני תרבותנו החיובית, עומד ציבור קיקיוני שונא יהודים וישראל (ממש בנוסך נטורי קרתא מצידו השני של המתרס)-אלו הם סמני תרבותנו השלילית, אשר אינו מסוגל לתרץ כשליו המוסריים והאינטלקטואלים ובוחר לכן באלימות מילולית ('טנקים על עופרה', 'עוד אלטלנות רבות' וכו') מתוך תקווה כי שותפיו בבית המשפט העליון יכשירו את השרץ וכך תהפוך זו לאלימות פיזית כנגד שנואי נפשם, הלכה ולמעשה, כפי שאכן ארע בארועי גרוש גוש קטיף.
טיעונו של שטרנהל כי הציונות הינה סוג חדש של קולוניאליזם מטילה צל כבד על כישוריו כהיסטוריון ועל כושר שיפוטו האינטלקטואלי ככלל. כל פעולות הקולוניאליזם אשר עיקרן במאות השנים האחרונות, על ידי עמי אירופה, נעשו בידי זרים מארצות ויבשות אחרות אשר כבשו, השתלטו והיטילו מרותם על עמים ושטחים לא להם וניצלום עד תום לצרכיהם. אנו איננו זרים בארץ ישראל, ישבנו בה מאות בשנים, לא נטשנו אותה-הוגלנו ממנה, ההתישבות היהודית בארץ ישראל מעולם לא נותקה משך כל 2000 שנות גלותינו, מעולם לא פסקנו לשאוף ממקומות גלותינו לחזור לאדמתנו ולגאלה ומכאן מה לשימוש במונח קולוניאליזם ולנו? שטרנהל מנסה להטיל בוץ לכל עבר בעוד אשר הבוץ היחידי כאן מרוח על פרצופו הוא.
קישורים:
מאמרו של שטרנהל "ציונות וקולוניאליזם":
http://directory.kol-israel.com/asites/favorites.html?www.haaretz.co.il/
מאמרי "סכנה , פשיזם":
http://www.global-report.net/aroll/?l=he&a=343135
מאמרי "הו, התמימות הקדושה":
http://www.global-report.net/aroll/?l=he&a=343136
המחבר הינו יועץ אירגוני בכיר ודירקטור ניהול פרויקטים לחברות ואירגונים בענף המחשבים
www.aaronroll.com
http://www.global-report.net/aroll/
אהרון רול
טורונטו
905-886-8998
amroll@rogers.com