נוּמֶרוֹלוֹגִיָה בפרשה - "חיי שרה"
נומרולוגיה הוא התחום בו מִסְפָּרִים אינם רק כמויות אלא גם איכויות, ופרשנות נומרולוגית עוסקת בפירושי מספרים בטקסט, מספרים אשר במבט ראשון נראים כאקראיים, ולאחר עיון מתברר כי יש להם משמעות סמלית. לצורך הבהרת תופעה זו, מספרים כביטוי איכותי, נתבונן במשפט הבא: "יש לי חבר, והוא עשר". הקורא מבין שאין כוונת המשפט לכך שילד אומר כי יש לו חבר בן עשר, אלא כי כוונתו לכך שהחבר הוא אדם בעל סגולות, וה"עשר" הוא ביטוי של מצוינות.
לאור זאת, ניתן לעיין בכתוב בפרשה, האומר כי שרה חייתה 127 שנה. במבט ראשון אין כל קושי בכך, שהרי המתבונן על מציבות בבתי קברות ימצא שעל מצבת נפטרים רבים מצוין גיל הנפטר, וכשם שיש אדם שנפטר בן 23, או 95, למשל, כך יש מי שנפטרת בת 127 (זו שילדה בן בהיותה בת 90). ואולם, עיון נוסף במספר זה מגלה כמה תופעות: ראשית, מספר שנותיה של שרה זהה למספר מדינות אחשורוש, כפי שעמדו חז"ל על כך. שנית, מספר זה דומה עד למאוד למס' הארמים שהכו ישראל באפק: 127,000 (מל"א כ'/כט'-ל').
הופעת המספר 127 בשלושה מקומות שונים בתנ"ך, מלמדת כי אין מדובר במספר מקרי אלא במספר שנועד להעביר מֶסֶר כלשהו. שלישית, בחינה מעמיקה נוספת תבהיר לקורא כי המספר 127 מייצג את המספר המושלם 8128 בהתאם למתמטיקה פיתגוראית (על שמו של פיתגורס, חכם יווני שחי בתקופת גלות בבל). מספר מושלם הוא מספר שסכום מחלקיו (המספרים שהוא מתחלק בהם ללא שארית), חוץ ממנו, שווה לו עצמו. (לדוגמה, המספר 6 נחלק ל-6 (שאין מונים) ל-3, ל-2, ול-1, וסכומם שווה ל-6, על כן הוא מספר מושלם. מספרים מושלמים אחרים שהיו ידועים בעבר הם 28, 496 ו-8128 (כיום ידועים מספרים מושלמים רבים).
בעבר סימנו המתמטיקאים מספרים באמצעות חלוקי-נחל בצורת משולש (הקרוי: טטראקטיס). הם הניחו אבן אחת, ולאחר מכן הניחו בצדה שתי אבנים, לאחר מכן שלוש אבנים - שורה אחר שורה, וכך סומן המספר 6 כמשולש שבו לשורה האחרונה שלוש אבנים. למשל, המספר 28 נכתב כמשולש שבשורתו האחרונה שבע אבנים. אם נניח 8128 חלוקי-נחל בדרך דומה, הרי בשורה האחרונה יימצאו 127 אבנים. ולכן, המספר 127 מביע את המספר 8128 'בהסוואה'.