אם יש לכם טלפון של נוקיה - האייטם הזה עשוי להיות חשוב מאוד עבורכם:
מייד לאחר חג המולד התקבלה תלונה של לקוח נוקיה ששם לב כי סוללת הטלפון שלו התנפחה. הוא העביר את התלונה לחברה, שבדקה את העניין, ושחררה אתמול הודאה כי חלק מסוללות החברה, מדגם BP-6M, אכן פגומות, ועשויות לתפוח ללא הסבר לממדים שעשויים להוות מטרד רציני.
לא שמדובר בתופעה מסוכנת - כל סוללת ליתיום-יון נוטה להתחיל להתנפח לאחר כמה שנות שימוש, ואפילו סוללות שכבר אינן בשימוש נוטות להשמין קצת אחרי כשלוש שנים. אך כאשר מדובר בסוללות חדשות (של טלפונים שיצאו ממש בשנה האחרונה), שמתחילות לתפוח בתוך טלפונים חדשים ויקרים - הן עלולות לא רק להקשות על סגירת המכסה וכך לחשוף את פנים המכשיר לאבק, אלא אף לסכן את גוף הטלפון עצמו (אם כי אני לא אמליץ כאן לשחרר את הסוללה מייד מה-N73 החדש שלכם - מדובר בסבירות נמוכה, ורוב הטלפונים אמורים לעמוד במעט לחץ גם מהכיוון הזה).
לכן, מציעה נוקיה ללקוחות הסובלים מהבעיה להגיע למרכזי השירות כדי להחליף את הסוללות הפגומות בחדשות - חינם אין כסף. אך יש לוודא תחילה כי מדובר בסוללה מקורית: הביטו במדבקת הלוגו ההולוגרפית והטו אותה לכיוונים שונים. סביב לוגו החברה תראו נקודה, שתיים, שלוש וארבע, משמאל, ימין, מטה ומעלה לפי הסדר (בהתאמה). כמו כן וודאו כי אתם רואים בהולוגרמה גם את לוגו "נוקיה" וגם את סמל הידיים המתחברות. הדגמה של ההולוגרמות תמצאו כאן.
שימו לב - לפני שאתם רצים למרכז השירות הקרוב, וודאו עם חברת הסלולאר שלכם כי ההצעה תקפה גם בארץ. אני לא יכול לברר זאת עבורכם מפני שאני בגרמניה חסום מאפשרות החיוג למרכשי השירות. אני הרי לא רוצה שתרוצו בגללי סתם ל"יורוקום" או "סלקום".
לבלוג של יאיר מור