גוגל שדרגה את מנוע החיפוש שלה, המציג כעת תוצאות גם על בסיס מיקומו הגאוגרפי של הגולש ולא רק על פי מדדים כללים, כמו ה-Page Rank. איך המנגנון פועל?
מאת: מערכת pCon
חיפוש בגוגל מספק החל מהשבוע תוצאות המתבססות גם על מיקומו הגיאוגרפי של הגולש, כך דיווחה השבוע גוגל בבלוג הרשמי שלה באתר Blogger. החברה שדרגה את מנוע החיפוש שלה והוסיפה לו מנגנון חדש המציג תוצאות רלוונטיות למיקומו של המשתמש לפי זיהוי כתובת ה-IP שלו.
כך למשל, גולש מהעיר ניו יורק שיחפש את הביטוי restaurants בגוגל, יקבל עדיפות בתוצאות לאתרי מסעדות הממוקמות קרוב למקום ממנו הוא גולש. גולש אחר שיחפש מידע על משרד הדואר יקבל ישירות את הפרטים של משרד הדואר הקרוב למקום מושבו וגולש שיחפש את הביטוי flowers יקבל את רשימת כל חנויות הפרחים הנמצאים ברחובות הסמוכים אליו.
משמעות הדבר היא שגולשים יקבלו כעת תוצאות שונות בדף תוצאות החיפוש שלהם, גם אם הקישו את אותה מילה, זאת בהתאם למיקום ממנו שלחו את השאילתה. הרעיון מאחורי המנגנון החדש הוא לספק לגולש תוצאות ממוקדות ואישיות יותר, אשר יספקו תשובה טובה יותר לשאלת הגולש.
השירות עדיין לא פועל בישראל, אך גם כשיפעל תתכן בעיה כלשהי, שכן, רוב ספקיות האינטרנט בישראל מייחסות את כתובת ה-IP של הגולשים למקום מושב השרתים שלהן. כך למשל, משתמש הגולש דרך נטוויז'ן מבאר שבע עשוי לקבל בגוגל תוצאות השייכות לחיפה, מקום מושבה של החברה.
חשוב לציין כי לגוגל יש כבר פתרון לבעיה זו ולכל בעיה אחרת הגורמת לחוסר תאימות בין מיקומו האמיתי של הגולש לבין הזיהוי של מיקומו בגוגל - גולש שלא יהיה מרוצה מתוצאות החיפוש יוכל להקליד ידנית את המיקוד של הרחוב שלו בתיבה ייעודית שנמצאת מתחת לשורת החיפוש וכך לתקן את העיוות בתוצאות.
פורסם באתר pCon החדש! - המלצות, אתרים, הכרזות ומאמרים, על מחשוב ואינטרנט http://www.pcon.co.il/v5/ArchiveMore.asp