כשמדברים על העוצמה של תוכן וידאו באינטרנט
בעידן ה- web2.0, אולי אין דוגמא טובה יותר מהפרויקט הזה:
ב 7 דצמבר 2009 בשעה 1:30 בצהרים (שעון
גריניץ'), הזמינה רשת בתי הקפה העולמית "סטארבקס", מוזיקאים מכל רחבי העולם
לשיר שיר מסוים ביחד בזמן נתון. השיר היווה, חלק מפרויקט העלאת המודעות לאיידס באפריקה.
בתזמון ממוקד ומרהיב, ניגנו ושרו מוזיקאים
מ-156 מדינות, את "all you need is love" של הביטלס.
קטעי הוידאו זרמו ישירות לאתר המיוחד שנבנה לצורך הפרויקט starbucksloveproject.com , והטובים שביניהם
נאספו לקליפ המוצג לפניכם שזכה ב- 3 שבועות ליותר מ- 200 אלף צפיות.
גולשים עדיין יכולים להיכנס לאתר, ובלחיצת
כפתור להקליט את עצמם (במצלמת האינטרנט) שרים את הביטלס.עבור כל voice, סטארבקס תתרום עוד
5 סנט למלחמה במחלת האיידס באפריקה, שגובה כמעט מיליון קורבנות בשנה.
בסטארבקס מספרים שלא חזו את ההיענות העצמוה
לפרויקט. המשתתפים הגדילו לעשות ובמקרים רבים צילמו את עצמם בתלבושות מסורתיות על רקע
נופים מוכרים המייצגים את ארצם.
הצפיה בסרטון. קצת מזכירה את מה שהרגשנו
בפרויקטים מוסיקליים אחרים, כמו במופע ה- "live-aid" או בשיר we are the world. רק שכאן לא מדובר במוזיקאים מפורסמים, אלא באנשים
אנונימיים כמונו - מה שמחזק את תחושות ההזדהות.
גם אם זאת לא הייתה כוונתם המקורית, סטארבקס
שברו שיא גינס כשיצרו את ה"שיר הרב-לאומי ביותר". כריס ברוזו, סגן נשיא סטארבאקס,
אמר על הפרויקט: "הצטרפות אנשים מרחבי העולם באמצעות מוסיקה מעוררת את התחושה
של אהבה. כולם רוצים להיות שותפים לעניין". ואני אומרת: "האינטרנט לוקח את
הרצון ומוציאו אל הפועל". ועל כך נאמר שוב: "יש רשת"(-: