מתחרה מפרסם ידיעות שליליות? לקוח כותב ביקורת או השמצה? פורסם פסק דין או ביקורת בעיתון נפוץ?
רבים מבעלי העסקים ונותני השירותים המפרסמים עצמם באינטרנט, כלל אינם מודעים
לפרסום השלילי הזה. עצתנו לכם היא להריץ חיפושים שונים הנושאים את שמכם ואת שם
העסק ולבחון את התוצאות שתקבלו. האם ישנם פרסומים שליליים כמתואר לעיל? כיצד נראה
שזה משפיע על התדמית שלכם? מה מידת העניין שהם עוררו וכמה אנשים הגיבו על ידיעה
מסויימת?
השאלה היותר גדולה שצריכה להישאל כעת, היא האם אתם חייבים לחיות עם פרסומים
אלו? האם הם יתקבלו בחיפוש אחר שמכם ברשת לדיראון עולם?...
התשובה היא, חד משמעית - לא!
באינטרנט כמו באינטרנט, לכל מכה ישנה תרופה... והתרופה למכת הפרסום המשמיץ
הינה מלאכת הסרת או דחיקת התוצאות השליליות באינטרנט.
הסרת התוצאות השליליות משיבה את תחושת השליטה, גם אם באופן יחסי, על התכנים
המפורסמים בהקשר שלכם או של שירותכם.
במקרים בהם הפרסום השלילי מגיע מכיוון של גולשים שפרסמו באתרים רציניים
ומכובדים ולא באתרים אישיים, ניתן ורצוי לפנות לבעליו של אותו האתר ולבקשו להסיר
את הפרסום הקלוקל/ המוטעה/ המשמיץ. פניה זו עלולה להוביל לתהליך של משא ומתן בנושא
ההסרה, בו תתבקשו לשכנע את בעל האתר כי מה שפרסם פלוני באתרו איננו נכון. ברוב
המקרים הללו תוסר הידיעה, שכן אתרים רציניים מחויבים להזהר מפני לשון הרע.
כאשר מדובר בבעל אתר פרטי, אשר הוא הוא המפרסם, גם אז ניתן לפנות אליו
להסיר את התוצאה, אם כי, מעטים הם המקרים בהם בחירה בדרך זו נוחלת הצלחה.
לאחר הפניות לבעלי האתרים, ניתן לפנות לגוגל ולמחות על הפרסום השלילי ולבקש
שיסירו, אם כי, גם גוגל מסיר הודעות אך לעיתים רחוקות ובמקרים נדירים.
לאחר ששיטות אלו לא מניבות פירות, הפתרון עשוי לבוא מפעולה הנקראת - קידום
אתרים הפוך.
משמעות המושג היא דחיקה של דפי האינטרנט השליליים הרחק לדפים האחוריים, יחד
עם חבריו הלא רלוונטיים האחרים. זוהי שיטה אשר תמיד משפיעה לחיוב על התדמית
באינטרנט, שכן, גולשים אשר מחפשים מידע או שירות במנועי חיפוש, כמעט אף פעם לא
עוברים את הדף השני והשלישי של התוצאות המתקבלות.
המטרה היא לשמור על דף התוצאות הראשון המתקבל בחיפוש העסק שלכם או שמכם נקי מתוצאות שליליות - ניתן לבצע זאת באמצעות ויצירת קידום תוצאות חיוביות לדף הראשון.