מס' צפיות - 471
דירוג ממוצע -
כרטיס חכם לשימוש בתחבורה הציבורית
רב-קו אמור להוות את היתרון בחסיכת כסף לנוסעים בתחבורה הציבורית. אך כתוצאה ממספר תקלות בדרך עדיין ארוכה
מאת: רועי אורן 09/02/10 (23:36)

לפני מספר כתב הפרשן הכלכלי של העיתון "ידיעות אחרונות" גדעון עשת שחייבים להקים כרטיס שיהיה ניתן להטעין אותו וכך לנסוע ברכבת ובאוטובוס מבלי שהמחירים יעלו השכם והערב .

יש כרטיס כזה בינתיים לחברות "דן" ו"קווים" ושמו :"רב-קו".

                                                 מהו הרב-קו

רב-קו הינו כרטיס חכם  האמור להחליף את מערכת הכרטיסים הקיימת במערכת הציבורית.

כל נוסע רשאי לרכוש את הכרטיס בתחנת ההנפקה ,ולהטעינו בכסף ןבכך לחסוך כסף מזומן כאשר הוא נוסע באוטובוסים.

הרב-קו תקף ל8 שנה מאז ההנפקה.

                                              השימוש בכרטיס זה

במאי 2009 הונפק לראשונה הכרטיס בתיכון קרית-שרת בחולון בהשתתפות הפרזנטור חיים יבין .

בינתיים הכרטיס משמש את חברות "דן" ו"קווים" מתוך כוונה שבעתיד חברת "אגד" ורכבת ישראל יצטרפו לשירות זה.

טעינת הכרטיס נעשית ע"י נהג האוטובוס או לחילופין בתחנות ההנפקה.

כל סכום שנטען משמש לנסיעה בחברה אחת ולא בשנייה.

כלומר: מי שיש לו כרטיס של דן לא יכול להשתמש בכרטיס בנסיעה בחברת "קווים" ולהיפך.

הרב-קו מונפק בשני דרכים

א: כרטיס המכיל פרטים אישיים בצירוף תמונה.

ב: כרטיס אנונימי שאינו מכיל פרטים אישיים .

שני הכרטיסים מעניקים הנחה של 20% ממחיר כרטיס רגיל של אוטובוס וכרטיסיה.

במקרה שהכרטיס נהרס ,נגנב או נאבד ניתן להנפיק כרטיס חדש או לדרוש את הכסף בחזרה.

הפרטים האישיים ישמשו להקמת מאגר אשר עלול להיות מנוצל לרעה באם ייפרץ.

בחודש פברואר השנה בוטלו כרטיסי החופשי-חודשי ,ובחודש מרץ יבוטלו הכרטיסיות.

את מקומם של השניים ימלא הרב-קו.

                                           מדיניות כרטיסים בחו"ל

1: בניו-יורק קיים כרטיס ה"מטרו קארד"שהינו כרטיס אנונימי הקל להנפקה.

2: בלונדון קיים כרטיס "אויסטר" המאפשר חיסכון בהוצאות.

למשל: אם כרטיס יומי עולה 10 שקלים ,וכרטיס רגיל עולה 6 שקלים בקניית כרטיס נוסף המחיר יוזל.

3: בהולנד ניתן להזמין כרטיס רק לאחר שממלאים טפסים.

תוקפו הוא ל4.5 שנים והוא עולה 7.5 יורו.

                                    חסרונות הרב-קו

1: כרטיס הרב-קו אינו מתכלה ואינו ניתן למחזור.

2: לא ניתן לדעת כמה נסיעות נותרו מהתבוננות ישירה בכרטיס.

3: קיימות מספר עמדות הנפקה זעירות.

כלומר: רק בחמישה ערים (בני-ברק,פתח-תקווה, תל-אביב ובת-ים) ניתן לנפיק את הכרטיס ולא בכול הארץ.

4: כאשר פס הניקוב מתייבש או מתקלקל הכרטיס אינו עובד

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר