לפני שבועיים שלוש כאשר חשפה ממשלת ישראל, את תוכניתה הגרנדיוזית בנושא התשתיות, מיד קפצו כל מבקריה ובכללם התקשורת והבכירים שבה שמסקרים את נושאי הכלכלה, וניסו להסביר לנו עד כמה התוכנית מיותרת, בזבזנית, ובמקום לחלץ את פקקי התנועה בגוש דן, אותה תוכנית רק תגביר את אותה הצפיפות במרכז שהגישה אליו תהיה מהירה יותר וקלה יותר.
מן הסתם ברור היכן גרים כל אותם כתבים, הלוא ממתי באמת היה אכפת להם מה קורה בפריפרייה ? מלבד לשימוש ככלי ניגוח בממשלה זו או אחרת.
היום יממה אחרי אותה תנועה מחרידה בצומת הערבה, בה נכחדה משפחה שלימה מעל פני האדמה, אותם כתבים שרק לפני שבועיים הסבירו לנו על בזבוז כספי הציבור על גחמות הממשלה, כותבים לנו על חוסר תקצוב ראוי לשיפור תשתיות התחבורה במדינה , שאולי היו יכולים למנוע את הטרגדיה של משפחת דהן.
אותה רכבת לאילת שכולם כ"כ אוהבים לבוז לה, לא צריכה לשמש רק להסעת נוסעים, אותה רכבת יכולה לשמש בשעות הלילה המאוחרות כרכבת משא שתשנע את הסחורות המגיעות מהמזרח לנמל אילת ומשם לשנעם למרכז הארץ, מה שיפחית במידה ניכרת את תנועת המשאיות המטורפת בקו זה, שמי לא מכיר את אותן משאיות פול טריילר שגם טסות שם במהירות מופרזת, ואלה שנוסעות לאיטן גורמות לנסיונות עקיפה מסוכנות מצד נהגים חסרי סבלנות שנוסעים מאחוריהן.
קו התובלה לאילת, בו נהגי משאיות משלימים הכנסות ועובדים בקו זה בקבלנות גבה את חייהם של מאות אזרחים ותיירים.
בכלל נושא משאיות התובלה בישראל, זו קטסטרופה שמתחילה מבעלי המשאיות והחברות ועד גורמי האכיפה.
היגיע הזמן שמשטרת ישראל תתחיל לבצע את עבודתה נאמנה, ובמקום לעמוד במקומות שכל תכליתם לנפח את חשבון משרד האוצר, בעזרת מכמונות מהירות בכבישים בני 3 מסלולים , יתחילו לדאוג באמת לשלומנו וחיינו.
משרד התחבורה שיתחיל לפזר תחנות שקילה לרוחבה ולאורכה של מדינת ישראל, בה יאלצו נהגי המשאיות להכנס ולהישקל ובהן גם יבדק הטכנוגרף שיוכל להראות ממתי אותו נהג יושב על הכביש וכמה שעות נהיגה עוד צפויות לו, בדיוק כפי שנהוג במרבית מדינות העולם המתוקנות.
היגיע הזמן לעשות סדר בכל נושא רשיונות הנהיגה לרכבי משא, אני לא מבין איך בחור בן 24 שיש לו מקסימום 5 שנות נסיון בנהיגה, יכול לקבל לידיו משאית סמי טריילר שמשקלה עצום, והנסיון בנהיגה בכלי רכב מסוג זה מחייב נסיון של לפחות 10 שנים.
מתי יבינו שרשיון נהיגה למשא כבד הוא לא רשיון לרצח, מי שמחזיק בידיו כלי כזה צריך להבין את המשמעויות שלו, ושכל תאונה בה הוא מעורב , ברוב המקרים היא גם קטלנית ומסתיימת בטרגדיה למאות משפחות במדינה מידי שנה, כאשר נהג כזה עובר עבירה הענין חייב להירשם ולהיות במעקב, ואחרי x עבירות, פשוט לשלולו ממנו את היכולת לנהוג בכלי רכב מסוג זה, אחרת כולנו נשלם את המחיר.
נמאס כבר לשמוע ערב והשכם על אותם נהגים שמעורבים בתאונות שיש להם גליון הרשעות כאורך הגלות.
ולכל אותם קציני בטיחות בחברות ההובלה, היגיע הזמן שתבינו את משמעות תפקידכם, וכל חריגה והעמסה מעל המותר או הצבתו של נהג לנסיעה אחרי נסיעה, משמעותה שכל עבירה שיבצע אותו נהג , האשמה שלו היא אשמתכם באותה המידה, והעונש צריך להיות כבד ומרתיע.
אותו הדין לגבי בעלי החברות, שיקבע בחוק שמעל x עבירות ותאונות בהם מעורבים נהגיהם של אותן חברות, יוביל באופן ישיר לאיבוד רשיון העסק של אותו מעסיק, והחרמת צי המשאיות שלו לתקופה ארוכה, ואז כאשר הן תעמודנה ללא תזוזה חודשיים שלושה בגלל ההפקרות הזאת, הם יעשו את החשבון האם זה היה שווה.
ולנו הנהגים ברכבים הפרטים , שגם אנחנו לא טלית שכולה תכלת, ולא פעם בראותנו משאית מתקרבת אנחנו ממהרים לצאת תוך כדי סיכון חיים, חלילה שמא ניתקע אחרי אותה משאית, כאשר אנחנו לא לוקחים בחשבון שמרחק העצירה של רכב במשקל כזה הוא הרבה יותר ארוך ממה שאנחנו רגילים ברכבים הפרטים שלנו.
ואם כל הדברים האלה ייעשו וייאכפו מן הסתם עקומת התאונות הקטלניות בהם מעורב רכב משא כבד ירד בצורה דרסטית, ונמנע מכל אותן תמונות מחרידות בהם קוברים משפחה שלמה ביום אחד, כאשר היא כוללת תינוקת בת 5 חודשים בלבד.