מס' צפיות - 289
דירוג ממוצע -
בניית אתרים-תהליך בניית אתרים
בניית האתר המתאים ביותר לעסק שלך הוא משימה האמורה להתבצע באופן המקצועי והטוב ביותר, הרי בסה"כ האתר אמור לשרת את העסק באופן אשר יגרום לגולשים לפנות ולבקש את השירותים אותם העסק מציע.
מאת: ppc-idoran 18/04/10 (12:11)

בניית אתרים – תהליך בניית אתר

 

 

בניית האתר המתאים ביותר לעסק שלך הוא משימה האמורה להתבצע באופן המקצועי והטוב ביותר, הרי בסה"כ האתר אמור לשרת את העסק באופן אשר יגרום לגולשים לפנות ולבקש את השירותים אותם העסק מציע. ככלל ועל מנת שהאתר אכן יגרום לעליה במכירות העסק יש לחשוב, כאשר אנו בונים את האתר החדש שלנו איך הוא אמור לשרת את העסק וחשוב יותר את הפונים אלינו. בשלבי בניית האתר שלנו יש לעמוד על מילויי רוב הסעיפים הרשומים מטה ע"י החברה הבונה לנו את האתר.

 

שלב א' – מצגת הסבר / זיהוי צרכי העסק.

 

בשלב זה חברת בניית האתרים תציג לבעל העסק הפונה את אופי האתרים אשר היא מסוגלת לבנות, מה מכיל כל אתר,סגנונו ומחירו. על בעל העסק לראות מצגת ברמת שקיפות מלאה ,חשוב כי בעל העסק יבין בדיוק למה לצפות ומה הוא אמור לקבל.

 

שלב ב'- הזמנה.

 

לאחר שבעל העסק הבין,שאל והכול הוסבר באופן נכון ואמיתי, מתבצע תהליך חתימה על הזמנת עבודה. בהזמנה עצמה ירשמו כל הפרטים אשר הוצגו לבעל העסק כולל אופי כללי של האתר הנבנה (מכירתי,תדמיתי,נפח,אכסון דומיין וכו'..) כמו כן תינתן האופציה לגמישות וזמן משוער לסיום עבודה.

 

שלב ג' – תשלום

 

. לאחר שסוכם המחיר יש לשלם, ישנן חברות אשר ידרשו 50% ביום חתימת ההזמנה ו50% ביום סיום העבודה. חברות גדולות יותר יסכימו גם ל 4 עד 5 תשלומים שווים. אם בניית האתר כוללת גם קידום האתר וחשיפתו באינטרנט בשיטות פרסום מגוונות התשלום יהא כולל (בניית אתר+קידום),ויש לדרוש פריסה של 12 תשלומים +עסקת קידום שנתית.

 

שלב ד'-אפיון אתר.

 

בדרך כלל אפיונו של האתר אמור להתבצע מול מתכנת (אם החברה מעסיקה כזה) או מעצב. ההבדל הוא בין סוגי האתרים השונים, חברות המשתמשות בתבניות קיימות יבצעו הליך זה עם מעצב האתר.

האפיון יכלול:

סוג האתר

צבעי האתר

דף הכניסה/או דף הבית

סוג העסק

מספר דפדפנים באתר (לשוניות)

מספר הגלריות

נפח האתר והתעבורה שאמורה להיות בו

היכן מאוכסן האתר

שפת האתר (עברית/אנגלית/רוסית וכו')

תוכנות מיוחדות כגון : מנוע חיפוש, רישום משתמשים,שאלות ותשובות,וכו'.

חלוקת קטגוריות

מילות מפתח לחיפוש

מערכת ניהול תוכן –לבעל האתר

תקופת השירות והניהול לה זכאי בעל העסק מהחברה הבונה.

האם קיימים באתר מצגות פלאש , הדמיה או וידאו מיוחדות

אפיון סגנון כתיבה (האם החברה מציעה שירותי קופירייטר או שבעל העסק אמור לכתוב)

דפי צור קשר

שונות (כל דבר מיוחד אשר לא נכלל ברשימה לעיל)

 

שלב ה' "שאיבת מיידע"

 

בשלב זה ישלח בעל העסק באופן כללי את חומר הרקע לגבי העסק שלו,והכולל וותק,שעות עבודה,שירותים ועוד.. החברה הבונה את האתר אמורה להמשיך את תהליך עדכון מיידע רלוונטי על ידי שיחות עם בעל העסק ורישום חומר החשוב לאתר אך בעל העסק לא הדגיש. שיחה זו נעשית עם קופירייטר החברה או עם נציג החברה אשר החתים את בעל העסק. חשוב כי הקשר יהא קשר רצוף ודו צדדי על מנת למנוע תקלות ,טעויות ואיבוד זמן.

 

שלב ו'-דוגמה ראשונה

 

החברה הבונה ולאחר אפיון האתר,תבנה ותשלח דוגמה ראשונה ללקוח. בדרך כלל חברות אמינות תשלחנה "אתר חי" ולא תמונות אתר על מנת שבעל העסק יוכל לבחון מקרוב את האתר הנבנה ולהעיר את ההערות הנדרשות.

 

שלב ז'-העלאת טקסטים שיווקיים ומילות מפתח לחיפוש.

 

בשלב זה ולאחר הפנמת ושינוי על פי היערות בעל העסק יוכנסו הטקסטים לאתר כולל מילות המפתח כפי שאופיינו על ידי בעל העסק והחברה והדוגמה תשלח שוב לאישור בעל העסק.

 

שלב ח'-אישור בעל העסק והעלאת האתר לאוויר

 

בשלב זה ולאחר שבעל העסק ראה את האתר כשהוא שלם ומושלם , יחתום בעל העסק או יאשר בכתב כי ניתן להעלות את האתר . החברה הבונה אמורה "להצמיד" את האתר לכתובת הדומיין הנדרשת ולשתול אותו במנועי החיפוש השונים. בעקרון הליך ההצמדה הינו מיידי, ולאחר כשבועיים משתילת האתר מנועי החיפוש כבר יזהו אותו.

 

שלב ט' –"מסירת המפתחות"והסבר על מערכת הניהול

 

בשלב זה החברה תלמד את בעל העסק על אתרו, על מערכת הניהול, סדרי פעולה וכו'. הליך זה אמור להתבצע באופן מסודר ויכול לקחת מספר שעות. לאחר מסירת מפתחות האתר לבעל העסק , סיימה החברה את תהליך בניית האתר וכל שנותר הוא לתחזק אותו ולמלא את בקשות בעל העסק מעת לעת כפי שהוסכם בפרטי ההזמנה.

 

לסיכום: אתר אינטרנט הוא למעשה המראה שלנו כעסק ברשת האינטרנט. רצוי להשקיע את המאמץ,הזמו והתקציב הנחוצים.

חשוב לשים לב לכל פרט , מילה ותמונה.

חשוב כי האתר יאוחסן /יאוכסן בשרתים אמינים הכוללים גיבויי.

חשוב כי מערכת ההפעלה תהא קלה ופשוטה לבעל העסק

חשוב כי החברה תהא חברה אמינה וידועה

וחשוב שהשירות שלה יהא טוב לאורך זמן

הכותב הוא מנהל קמפיינים ומנהל שיווק בחברת ppc-idoran המתמחה cבשיווק ופרסום ברשת האינטרנט , בוגר מכללת אדיסון ארה"ב ומרצה באונבירסיטת פרלי-דיקנסון ניו-ג'רזי

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר