מס' צפיות - 338
דירוג ממוצע -
שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט – הלכה למעשה.איך להפוך את השיווק באינטרנט לרווחי? האינטרנט תופס חלק נכבד מחיינו על אחת כמה וכמה כצרכנים. מסקרים שנערכו לאחרונה בארה"ב עולה כי רוב האוכלוסייה הצעירה
מאת: ppc-idoran 19/04/10 (15:09)

האינטרנט תופס חלק נכבד מחיינו על אחת כמה וכמה כצרכנים. מסקרים שנערכו לאחרונה בארה"ב עולה כי רוב האוכלוסייה הצעירה מבצעת סקר שוק אינטרנטי לפני רכישה,הרי שגם מגמת הרכישה בפועל,דרך האינטרנט עולה משמעותית. שיווק באינטרנט בהחלט תופס כיום חלק נכבד מתכנית השיווק הכללית של החברות השונות, ואף את חלק הארי בחברות מסוימות , נראה כי אין מנוס מחשיבה שיווקית אינטרנטית .

 

שיווק באינטרנט-לא לחובבנים

 

בשנתיים האחרונות , נכנסו למגרש השיווק באינטרנט החברות הגדולות, לא אחת שמענו על חברת פרסום זו או אחרת אשר הפכה לחברת אינטראקטיב, רוצה לומר :אינטראקציה, פועל בהדדיות, הידברותי..." תקשורת דו צידית שלא כמו טלוויזיה,עיתונות ורדיו. חברות הפרסום הגדולות גילו ,או יותר נכון,הלקוחות של אותן חברות גילו כי האינטרנט הינו כלי בעל עוצמה שיווקית עצומה מצד אחד וזול יחסית לשאר ערוצי השיווק הוותיקים. היות שכך חל מפנה , ונפתח ערוץ השיווק באינטרנט. כיום חלק נכבד מתקציב הפרסום והשיווק מופנה לשיווק באינטרנט. שיווק באינטרנט-לעומת שיווק במדיה חד צדדית מיקוד: באינטרנט השיווק הינו למעשה , ברוב המקרים הפוך וקיים הבדל משמעותי בין חשיפה לבין כניסה בפועל של גולשים. לדוגמה, פרסומת בעיתון תגיע לכל קוראי העיתון , אם לעיתון ישנם מליון קוראים אזי בפועל הפרסומת קיבלה חשיפה של מליון איש נכון? אז זהו שלא.

א-לא כול הקוראים ראו את הפרסומת

ב-גודל המודעה קובע

ג.-מיקומה קובע

בפועל התיאוריה טוענת כי המודעה קיבלה חשיפה של מליון איש,במציאות היא קיבלה הרבה פחות. יתרה מכך, אם ניקח לדוגמה מודעה למטבחים, רוב הקוראים,נצא מתוך נקודת הנחה שראו אותה,אך רק אחוז מצומצם אכן יתייחס כי אותו אחוז באמת צריך מטבחים. באינטרנט קיים מיקוד, מודעה עולה במנועי החיפוש במילות מפתח או במילות חיפוש,כלומר גולש המחפש מטבחים יתקל במודעת המטבחים = הפוך מהמדיה הוותיקה. למרות זאת גם באינטרנט חשיפה מאסיבית מתקבלת דרך מודעות אשר רמת המיקוד שלהן נמוכה יותר.

דוגמה לחשיפה ללא מיקוד : באנרים באתרי תוכן,אינדקסים,מודעות ברשתות חברתיות.

דוגמה לחשיפה ממוקדת: מילות חיפוש ממוקדות במנועי חיפוש,הגדרת מודעה על פי פרמטרים כגון גיל,מין,אזור מגורים, פרסום בדפדפנים ייעודיים כגון "מוסף עיצוב הבית" "הכול להריון" וכו'.

 

זמן: באינטרנט עקרון הזמן מקבל מימד שונה , אם אנו מדברים בעיתון על מודעה יומית ובטלוויזיה על פרסומת של מס' דקות הרי שבעלות נמוכה יותר,זמן החשיפה באינטרנט גדול עשרות מונים. מה גם שהאינטרנט זמין,נגיש ו"משדר" 24 שעות 7 ימים 365 ימים בשנה.

 

מחיר: כמובן שללא כל ספק רשת האינטרנט זולה יותר, היות שכך גם עסקים קטנים יכולים ומפרסמים בה.

 

כמות: חשיפות טובות באינטרנט יכולות להגיע למיליוני גולשים בזמן קצר יחסית, לאינטרנט אין גבולות ותשדורת איכותית או מכוונת מגיעה גם למדינות מחוץ לישראל. קחו לדוגמה פרויקט שיווק של אל-על החברה יכולה לפרסם עצמה גם בישראל וגם בארה"ב ובאירופה, מה גם שישראלי הנמצא במקומות אלו והרוצה לחזור הביתה יתקל (בשיווק ממוקד) בפרסומת החברה.

 

מדידה: האינטרנט הינו כלי מדיד, כלומר כל פרסום המועלה שם ניתן לבדיקה עד לרמת שעות החיפוש,מילת החיפוש,מהיכן נכנסו לפרסומת,ואפילו במקרים חריגים מי נכנס גם אם לא השאיר פרטים.

 

אופי השיווק באינטרנט

 

א-שטחי שיווק

באינטרנט קיימים אין ספור שטחי פרסום ושיווק כאשר הם מחולקים באופן כזה: מנועי חיפוש כדוגמת גוגל , bing בשיטת מילות החיפוש אתרי תוכן כדוגמת תפוז,וואלה, נענע וכו' בשיטת באנרים פרסומיים,מילות חיפוש ועוד.. רשתות חברתיות כדוגמת face-book בשיטת מודעות דואר אלקטרוני – בשיטת הספאם או שיווק וויראלי מודעות ופרסום וידאו שיווקי-you-tube ופילקר אינדקסים-כדוגמת הומלס,אינדקס חתונות וכו'..

ב-חשיפה ממוקדת או חשיפה כללית כפי שהובהר לעיל.

ג-קידום אורגני במנועי חיפוש על פי מילות מפתח השיווק מתבצע דרך מודעה המפנה לאתר החברה או לדף נחיתה המגדיר מוצר בודד של חברה בה ישנם מגוון מוצרים. שימוש נכון בשיטות השיווק באינטרנט ככלל שיווק באינטרנט הינו דינאמי ומשתנה מחברה לחברה וממוצר למוצר. השיווק מתבצע בהתאם לגודל החברה ולמגוון המוצרים אותם היא רוצה לשווק באינטרנט.

לעסקים קטנים ופרטיים- מומלץ להשתמש בשיטות השיווק במנועי החיפוש,דהיינו במילות מפתח בשיטת ההקלקות דרך דפי נחיתה מושכים ולאו דווקא דרך אתר העסק. עוד מומלץ להשתמש בשיווק ברשתות חברתיות. שיווק מעין זה אינו יקר והתוצאות,באם נעשה נכון בהחלט עולות על ההוצאה.

לעסקים בינוניים-יתאימו השיטות הנ"ל ובנוסף מומלץ על שיווק בשיטת הדואר הויראלי וסרטוני התדמית ברשת.

לחברות גדולות-מומלץ על כל הנ"ל ובנוסף פרסום באתרי תוכן בעלי מספר כניסות רב ביום (למעלה מ10,000). כולל באנרים המפנים לדפי נחיתה למוצר או שירות הממוקמים בדפי אינטרנט יעודים ופורטלים מקצועיים.

 

קריאטיביות וחשיבה יצירתית

 

כמו בכל שיטת שיווק ופרסום , גם באינטרנט חשוב לשים דגשים לעניין היצירתיות בפרסום, דרך טקסט מושך,פשטות ושימוש במצגת ויזואלית נכונה ועניינית. סה"כ אם לא הייתה תחרות לא היה צורך בשיווק, אי לכך אחד התנאים לשיווק נכון הינו בידול, בנושא הקריאייטיביות יש לשים דגש על בידול החברה והמוצר משאר המתחרים.

 

אורך רוח כמו כל שיטת פרסום ושיווק גם באינטרנט אין קיצורי דרך, לא נקבל בדרך כלל בתוך שעה או יום את החזר ההשקעה שלנו, מה גם שמבחינת אופי ופסיכולוגית הגלישה באינטרנט יש לוודא כי אותו גולש שראה אותך אתמול במיקום מסויים,יראה אותך בשינית באותו מיקום כאשר בכל זאת החליט לבצע עסקה או רכישה של מוצר מסוים.

 

סיכום: השיווק באינטרנט תופס תאוצה ולפיכך רוב החברות הנוגעות בתחום השיווק והפרסום , עוברות ל"שחק" גם במגרש זה, המשאבים והתקציבים המופנים לעבר תחום זה רק הולכים וגדלים כמו גם השימוש של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו באינטרנט. אי לכך מחירי הפרסום והשיווק באינטרנט רק עולים, מה שקנינו אתמול בשקל עולה היום 3 שקלים . גוגל לא מפסיקה לעלות ברווחים וכמות העסקים המפרסמים רק הולכת וגדלה. על מנת להפיק את המרב משוק זה יש בהחלט להמשיך ללמוד,לנתח להתעדכן ואולי בכל זאת לתת לאנשי המקצוע העוסקים בתחום לעשות זאת בעבורנו.

הכותב הוא מנהל קמפיינים ומנהל שיווק בחברת ppc-idoran המתמחה cבשיווק ופרסום ברשת האינטרנט , בוגר מכללת אדיסון ארה"ב ומרצה באונבירסיטת פרלי-דיקנסון ניו-ג'רזי

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר