קידום עסקים, מילה עם משמעויות רבות,אך מה הוא קידום עסקים באינטרנט? וכיצד להפוך עסק כושל לעסק מצליח.
האם האינרטנט מספק את הסחורה?
קידום עסקי ם מדרך האינטרנט תופס תאוצה , אז מה באמת אמורים לעשות בעלי העסקים השונים בישראל בנוגע לכך?
המלחמה האמיתית ברשת בוגע לקידום ושיווק עסקי הינה על ניכוס קהל היעד בתחום מוגדר . ולמה הכוונה?
כשאנו פועלים באינטרנט כעסק אנו בעצם פועלים בחלל "מלא" אשר התחרות בו גדולה , בעקרון אנו פונים לאותו קהל יעד אליו גם פונים העסקים המתחרים לנו.
הייות שכך, בקידום עסקים נכון ,אנו פועלים על מנת שאותו קהל יעד , ברובו יפנה לעסק שלנו לשם קבלת השירותים המוצעים באותו תחום מוגדר.
קידום עסקים הינו תחום מורכב אשר כולל בתוכו גם שיווק ,פרסום,מיתוג וחשיפה נכונה.
מפאת ריבויי המידע השתדלנו להביא את עקרי הדברים.
פקטורים חשובים אותם אנו אמורים לקחת בחשבון כאשר אנו רוצים לקדם עסק ברשת הם:
1. יחס המרה כלכלי (עלות מול תועלת)
2.מיקוד רלוונטי וחשיפה ממקודת (לפנות לקהל היעד המתאים לעסק)
3.בניית מודל פרסומי מושך (אתר,מודעה,באנר)
4. בידול
5. תאימות (התאמה מלאה בין מודל פרסומי לבין יכולות העסק בפועל)
6.ייצירתיות.
ננסה להשתמש במילים פשוטות ומובנות לכל קורא,
אז איך בעצם בעל עסק אמור לבחור את התכנית לקידום העסק שלו?
הדוגמאות הכי טובות הן מעולם העיתונות והטלוויזיה – בעיתון ככל שהמודעה שלנו תהיה גדולה יותר ובמיקום בולט יותר (כגון העמוד הראשי) נקבל חשיפה גדולה יותר – ככל שהחשיפה לקהל גדולה יותר אזיי הלקוחות הפונים אלינו לעסק יהא גדול יותר.
ברשת כמו בעיתון ככל שיותר גולשים יכנסו לאתר /מודעת העסק / או הפרסומת כך מספר הלקוחות שלנו יגדל.
כמובן שככל שהמודעה תהא גדולה יותר ובמיקום אסטרטגי יותר מחירה יהא גבוה יותר.
משוואה זו נכונה בהתייחסותנו כמעט לכל כלי שיווקי /פרסומי כזה או אחר.
באינטרנט המשחק שונה במקצת-קידום עסקים טוב דוגל כי קמפיין הפרסום שלנו כבעלי עסק צריך ואמור להיות ממוקד.
חשיפה גדולה אך לא ממוקדת תוביל אותנו להוצאות גדולות ולתוצאות מעטות, פועל יוצא, יחס המרה בין השקעה לתועלת נמוך.
אז איך עושים קמפיין ממוקד בעל יחס המרה גבוה?
עלינו להבין תחילה ובאופן כללי ביותר את שיטת קידום העסקים והקמפיינים הפרסומיים והשיווקיים ברשת האינטרנט.
נבדיל גם בין מנועי חיפוש,רשתות חברתיות ופורטלים שונים.
במנועי החיפוש השונים ברשת כגון google, netex,yahoo קיימים בדרך כלל שני אזורים עיקריים האזור האורגני והאזור הממומן.
בדרך כלל האזור האורגני יהא החלק הרחב (ימני בישראל) ואילו החלק הממומן יהא החלק הצר יותר,(שמאלי בישראל). ישנם מנועי חיפוש /אתרי תוכן אשר מאפשרים העלאת מודעות ממומנות לחלקו הימני העליון של הדף. (גוגל –וואלה וכו').
העלאת אתרים לאזורים /"קישורים" ממומנים במנועי החיפוש מתבצעת בדרך כלל על פי תשלום בעבור כל כניסה למודעת האתר –ׁ(,PAY PER CLICK תשלום בעבור כל הקלקה על המודעה) או בראשי תיבות PPC.
בפורטלים ורשתות חברתיות כגון פייס בוק, YNET, וכו'.. מתבצעת החשיפה באמצעות מודעות או באנרים פרסומיים.
ככלל ממולץ בשלב ההיכרות הראשוני עם האינטרנט ככלי שיווקי לפנות לאנשים ו/או חברות מקצועיות המתמחות בתחום ואשר פיתחו מודל חכם בעל תוצאות ודאיות וחד משמעיות .
השימוש בחברות ואנשי מקצוע יוזיל את עלות הקמפיין לקידום העסק ברשת ויביא לתוצאות. כמו כן יהפוך את יחס ההמרה הכלכלי לטובת העסק (הוצאה נמוכה ביחס להכנסה).
כבעלי עסק עלינו לבדוק ולדרוש , בפנייתי נו לחברה לקידום עסקים ברשת כי בקמפיין שלנו ימולאו התנאים הבאים:
*כי במקום מודעה יקרה בעלת יחס המרה נמוך, שמתפזרת לקהל לא רלוונטי, העסק נחשף באופן ממוקד ללקוחות רלוונטיים.
* כי בשיטה זו החשיפה הינה לפי מתעניינים (ולא לפי "מתבוננים") . לקוחות פוטנציאלים המחפשים את המוצרים והשירותים שיש לעסק להציע.
*כי השיטה מוכחת ויעילה ומגדילה חד משמעית את קהל הלקוחות הפונה לעסק.
*כי הפרסום זול יחסית, יעיל וממוקד לקהל שלך.
*כי הקמפיין מדיד, בעל העסק יכול בכל עת לצפות בכמות ההקלקות על המודעה ואף לקבל מהחברה בכל חודש תדפיס מעודכן .
*כי אין התחייבות ארוכת טווח – אנו מאמינים שקמפיין מנצח יביא תוצאות בזמן קצר.
מעבר לקידום עסקים באופן פרסומי וחשיפתי על ידי מודעות , כמובן שחלק מקידום העסק שלנו באינטרנט הינו הקידום האורגני במילת חיפוש, דהיינו הופעה בדף ראשון במנוע החיפוש באופן טבעי,
אך על נושא זה נרחיב יותר במאמר אחר הנוגע לקידום אורגני.
רוב החברות העוסקות בתחום קידום העסקים ברשת הינן מקצועיות ואמינות ומפרסמות עצמן ברשת האינטרנט
אנו מאחלים בהצלחה לכל בעל עסק המתחיל דרכו ברשת. השימוש באינטרנט באופן נכון וחכם יביא לתוצאות חד משמעיות ולהגדלת קהל הלקוחות הפונים לעסק המפרסם.