בעוד תל-אביב מתחילה להראות את צעדיה הראשונים בנושא הפיכת האופניים לכלי תחבורה מהיר,יעיל,ונגיש.
ברוב מדינות אירופה מדובר בתופעה מוכרת המצמצת את בעיית פקקי התנועה.
בשנת 2009 עת קיום מפגש עם עיתונאים ישראלים שבחה שגרירת דנמרק בישראל את העיר העברית הראשונה:תל-אביב.
רק בנקודה אחת הייתה לה הערה מעמיקה: אין בישראל מספיק שבילי אופניים כפי שיש ברוב מדינות אירופה.
כלומר: השגרירה התלוננה על כך שמביתה שבהרצליה-פיתוח למקום עבודתה בתל-אביב היא איננה יכולה לנסוע באופניים מאחר ולא קיים שביל גישה המחבר בין שני הערים.
וזאת לעומת עיר בירתה של דנמרק קופנהגן אשר הפכה ברבות השנים למעצמת אופניים עולמית.
עיר זו הפנימה את העובדה שכדי שהרבה אנשים יוכלו לנוע מידי יום בנוחות,תוך כדי שאיפת אויר נקי חייבים להגדיל את מספר שבילי האופניים.
בקופנהגן עצמה יש כיום כ350 ק"מ של שבילי אופניים.
בשנת 1880 נסלל בדנמרק שביל האופניים הראשון ,ובתחילת המאה שעברה רחובות קופנהגן הין מלאים רוכבים ורוכבת למכביר.
כמוכן, חשוב לציין שרכיבת אופניים בדנמרק (בניגוד לישראל) הינה תרבות עממית ששורשיה נטועים עוד במאה ה-19 וקשורים גם בעובדה שמדובר במדינה מישורית למהדרין.
יצירת התרבות העממית מהווה תנאי הכרחי ליצירת אופניים ככלי תחבורה יעיל ,אך לא תנאי מספק.
פרנסי העיר חייבים להשקיע במשאב ציבורי רב ולהפנות אליו תקציבים גדולים במיוחד בתחום התשתיות והחינוך.
בשנות ה-60 החל קופנהאגן לסבול מבעיית פקקי התנועה הסותמים את העיר לחלוטין ,אך בדומה לערים גדולות אחרותץ בעולם הגיעו פרנסי העיר למסקנה שלפיה חייבים לצמצם את מספר כלי הרכב הנעים על הכביש.
הפתרון בא בדמות ההחלטה להפוך את האופניים לכלי תחבורה יעיל,מהיר,ונגיש.
שבילי האופניים בכבישים הראשיים בעיר ממוקמים במפלס הכביש,ולרשות הרוכבים עומדים נתיבים נפרדים ,בין אלו של המכוניות לאלו של הולכי הרגל.
הרוכבים לא נאלצים לפלס את דרכם על מדרכות עמוסות הולכי-רגל (בניגוד לישראל שמה רוכבי האופניים מסכנים את הולכי הרגל בגלל שאין להם איפה לרכב).
ברוב הצמתים הוסג קו העצירה של המכוניות כ-5 מ' לאחור,והרמזור של רוכבי האופניים הופך לירוק בין 4ל12 שניות לפני זה של הנהגים ,כך שהם יכולים לתת לעצמם יתרון על פני הנוסעים ברכב.
חשוב לציין, שהעיר תל-אביב עושה בימים אלו את צעדיה הראשונים בנושא .
כאשר שבילי האופניים מצויים על המדרכות ,בקרוב ישתנה הדבר כאשר יוקצו נתיבים מיוחדים בכביש לרוכבי האופניים.
וכן מושק בימים אלו הפרוייקט "תל-אופן" עליו כבר נרשמו כ1,500 מנויים שנתיים ,וממוצע ההשכרות עומד על 600.
חבל שערים גדולות אחרות בישראל כחולון,בת-ים,רעננה,מודיעין,וראשל"צ טרם הפנימו את חשיבות הפיכת האופניים ככלי תחבורה יעיל,מהיר,ונגיש.