ביום הכיפורים נוהגים להתכנס ולהתקבץ בבתי הכנסת הן דתיים והן חילונים, חלקו של הקהל פוקד את בית הכנסת רק ביום הקדוש יום הכיפורים, מגוון של כיפות בסוגים וצבעים שונים גברים מזוקנים בחליפות לצד צעירים עם שיער ארוך, קהל נרגש ירא מהיום הנורא מהמעמד המרגש של הגעה לבית הכנסת. טליתות שהיו מקופלות כל השנה נשלפו זה עתה מהארון עטויות על הגברים ניתן להבחין בקפלים בעזרת הנשים נשים בלבוש הולם ששביס לראשן. ביום של חשבון נפש רבים אוהבים את היהדות מכבדים את בורא עולם, צמים ומטהרים את הנפש.מביעים חרטה על מעשינו מוחלים איש לרעהו. זכור לי הצום הראשון בגיל 8 בעידודה של סבתי רחל חולי ז"ל באותו יום פרצה מלחמת יום כיפור האוירה של היום הקדוש , התנועה ברחובות גיוס אנשים למילואים ישירות מבית הכנסת סייעו לי לעבור את הצום הראשון בהצלחה. וכילד העסיקו אותי מחשבות שאם לא אצום אולי לא אחיה בגלל שהפסקתי לצום או אולי בשל המלחמה שהתחילה. אחד מהשיאים של יום הכיפורים הוא תפילת כל נדרי שנאמרת לפני תפילת ערבית בליל יום הכיפורים. תוכנה של התפילה הוא התרת נדרים וביטול שבועות שנעשו בשנה החולפת ולא קויימו. הנוסח בו משתשמים נכתב בארמית והוא נוסחם של מרבית עדות המזרח:
תפילת כל נדרי
בישיבה של מעלה ובישיבה של מטה, על דעת המקום ברוך הוא ועל דעת הקהל הקדוש הזה אנו מתירין להתפלל את העבריינין.
כל נדרי ואסרי ושבועי ונדויי וחרמי וקונמי וקונחי וקונסי, די נדרנא ודי ננדר, ודי אשתבענא ודי נשתבע, ודי נדינא ודי ננדי, ודי
חרמנא ודי נחרים, ודי אסרנא על נפשתנא ודי נאסר. מיום הכיפורים שעבר עד יום הכיפורים הזה שבא עלינו לשלום, ומיום הכיפורים הזה עד יום הכיפורים שיבוא עלינו לשלום. נדרנא לא נדרי, ושבוענא לא שבועי, ונידויינא לא נדויי, וחרמנא לא חרמי, ואסרנא לא אסרי. כלהון אתחרטנא בהון. יהא רעוא די יהון שביתין ושביקין, לא שרירין ולא קיימין. ונסלח לכל עדת בני ישראל ולגר הגר בתוכם כי לכל העם בשגגה.
ביום שישי הקרוב ט בתשרי תשע"ב בביקור בבית הכנסת כשנמע את הפיוט כל נדרי בניגון ובסלסול שירטיט את ליבנו ,מעמד זה ישרה בנו קדושה , טוהר זכות, הפיוט כל נדרי הוא סגולה נפלאה בכוחה ובאמירתה. גמר חתימה טובה לכולם.