מותו של סטיב ג'ובס מסמן תום עידן טכנולוגי אשר התבטא בפיתוח מחשבים וטלפונים סלולאריים חכמים.
אין ספק,שיהיה קשה להיכנס לנעליו הגבוהות.
מייסד ומנכ"ל "אפל", סטיב ג'ובס, שהלך לעולמו שלשום לפנות בוקר, ביטא בחזונו ובמעשיו את העידן הדיגיטלי יותר מכל אדם אחר. ב-35 שנות הקריירה שלו ג'ובס הוציא לשוק שורת מוצרים, שחוללו מהפכה בתקשורת שבין אנשים למחשבים, בתעשיית המוסיקה ובסרטי האנימציה.
קשה לדמיין את סגנון החיים המודרני, במקום העבודה ובתרבות הפנאי, בלי הפיתוחים שיזם והוביל ג'ובס: העכבר והממשק הגרפי במחשב, האייפוד והאייטיונז, האייפון והאייפד. בשנים האחרונות נהפכה "אפל" בהנהגתו לחברה הגדולה בעולם, שהשקות מוצריה עוררו עניין עצום, ובחנויותיה השתרכו תורים ארוכים.
סיפור חייו של ג'ובס נקרא כהתגשמות החלום האמריקאי: ילד מאומץ שנשר מהקולג' והקים עם חבר סטארט-אפ במוסך, יזם שהודח מהחברה שאותה הקים ונקרא בחזרה להציל אותה מקריסה, מנכ"ל של חברה קטנה שהתרחבה עד שגדלה יותר מכל מתחריה, חולה בסרטן סופני שנאבק במחלתו והנהיג את "אפל" כמעט עד יומו האחרון. הצלחתו הפכה אותו לגיבור לאומי בארה"ב, והנשיא ברק אובמה הספיד אותו כ"איש ששינה את הדרך שבה כל אחד מאתנו רואה את העולם".
כמנהיג טכנולוגי ועסקי, ג'ובס חשב קודם כל על האנשים שישתמשו במוצריו, ולכן הדגיש את העיצוב יותר מאשר את המפרט הטכני. מטרתו היתה לתת ללקוחותיו "את מה שעדיין אינם יודעים שהם רוצים", והוא הגשים אותה שוב ושוב. חזונו הרחיק ראות: כבר ב-1985 הוא העריך שהטלפון והמחשב האישי יתחברו למכשיר אחד - נבואה שהתגשמה 22 שנים אחר כך, עם צאתו לשוק של האייפון הראשון.
ג'ובס המחיש את חיוניותו של היזם ואיש החזון הבודד גם בעולם של תאגידי ענק ורשתות מסחר ואספקה גלובליות. הוא הראה לאנושות, שערכה של הטכנולוגיה טמון קודם כל בהבנת האדם שישתמש בה. ואת אנשי העסקים לימד שעליהם לחשוב קודם כל על הצרכנים, ואם יידעו לדבר אליהם יזכו גם לצמוח ולהרוויח.