מס' צפיות - 774
דירוג ממוצע -
נקודה שבועית פרשת "נח" ה'תשע"ה
פרשת השבוע
מאת: דוד דרומר 23/10/14 (09:35)

בשבוע שעבר, בפרשת "בראשית"  כל האנושות נענשה כאשר אדם וחווה גורשו מגן עדן על ידי ה' לאחר חטאם שאכלו מעץ הדעת.

כבר אז, רגע לפני שחטאו אמר להם הנחש בניסיונות הפיתוי שלו משפט שיבוא גם לידי ביטוי בפרשה שלנו: "והייתם כאלוקים יודעי טוב רע".

בפרשת השבוע שלנו, פרשת "נח", יש פעמיים עונש, ושוב, עבור כמעט כל האנושות כולה: בהתחלה, כל דורו של נח חומס ומשחית כל דבר ועל כן ה' מעניש את כל העולם חוץ מנח ומשפחתו.

משהסתיים המבול ובעולם נשארים רק נח ובניו והם לאט לאט מתרבים הם מחליטים לעשות מעשה כפי שניבא הנחש בפרשה הקודמת ומחליטים בעצמם כיצד ראוי העולם להתקיים.

הם מתאחדים כולם במקום אחד עם רצון לשפה אחת ומחליטים לבנות מגדל גבוה עם ביצורים גדולים ומוסיפים על כך מחשבת רהב: "שלא ייבצר מהם  כל אשר יזמו לעשות" - ובכך הם מגלים דעתם שהם כלל לא סומכים על ה' שהושיע את אבותיהם ואותם ממוות ואבדון במי המבול, והם סומכים אך ורק על עצמם וכוח ידם.

למעשה בבניית המגדל הם מתריסים כלפי שמיים ומעניקים לעצמם כביכול יכולת שמיימית כנגד כוחו של אלוקים.  בכך הם מביאים את רצונו של הנחש לידי ביטוי ומביאים בעצמם לחורבן ושיממון עולם. וזה בא לידי ביטוי בכך שאלוקים בולל את שפתם של כל העמים העוסקים בבניית המגדל ובנוסף מענישם בהפצת כולם על פני כל הארץ.

מטרת ה' היא למעשה ברכה לאנושות כולה שתתפרש על פני כל האדמה ותיצור עמים ותרבויות שונות ומגונות וזוהי תכלית המין האנושי הקיום של העולם.  

שנזכה להיות חלק מתכליתו האמיתי של העולם בשפה ברורה, קדושה ונעימה!

 

 שבת שלום ומבורך!  

 

תודות : לצחי מכאלי

 

חוויית השבוע שלי                    http://2all.co.il/web/Sites13/hy3/

 

 

    לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם

הכותב הוא מנהל "אורי עוז הפקות"- מיזמים חינוכיים,קשרי קהילה ומשימות לאומיות. חבר בעמותות "רוח טובה" ו"החוויה היהודית",מנהל אתר אינטרנט בשם "תורה" כתובת האתר:www.torah.in/he1

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר