מס' צפיות - 381
דירוג ממוצע -
המוות: סוף פסוק?
שיחה שהתנהלה ביני לבין אימא שכולה בנושא הסדרה "התורה נגד המדע" . השיחה בינינו גלשה לעומק מסוים שמטיל אור על תוכן הסדרה שפרסמתי באתר News1 אשתקד . שיחה זו התנהלה בתיבה הפרטית ועל-כן לא אנקוב בשם בת שיחי
מאת: אלברט שבות 20/02/17 (17:34)

 

-         אלברט שלום, אתה כתבת את "התורה נגד המדע"?

 

-         אהלן (-), אכן אני כתבתי מודה באשמה. שמח על חברותנו בפייס.

 

-         התחלתי לקרוא אני מודה ומתוודה שאני לא כל כך מבינה אני חייבת ריכוז, אני חייבת לקרוא את זה ולהבין.

 

-         אם תצליחי להתרכז (-) תביני את מה שלא הבינה האנושות בכל הדורות.

 

-         אתה יכול לעזור לי? תן לי כיוון שאני אתחיל להבין את מה שכתבת. מה לא הבינה האנושות כל הדורות?

 

-         לא הבינה את המסר שמחבר התורה שלח באמצעות תורתו. לא הבינה את המשמעות הפשוטה של המילים. אני יודע שבתשובה הזאת אני מסבך אותך עוד יותר אבל באמת קשה לי לסכם את האי-הבנה הזאת בכמה משפטים, ולמעשה כל הסדרה של "התורה נגד המדע" מנסה להסביר את האי-הבנה העקרונית הזו. אולי תתחילי בסדרה הקודמת "מידע אנושי" שאף היא נועדה בשביל להסביר את אי-ההבנה הזו:

 

http://tora.us.fm/tnk1/messages/sofrim_shabot_index_6.html

 

-         זהו אני אתחיל מהתחלה ואז נראה. תודה בכל אופן ותודה שאתה חברי בפייס.

 

-         עלא כיפק! סוף שבוע אביבי מקסים.

 

-         רק רציתי לשאול משהו אלברט. זה היה צריך לקרות? זה התפקיד שלקחה עליה נישמתו של בני?

 

-         אני מתלבט, גברתי, אם להוסיף לתשובתי גם את זה... וכנראה אוסיף. אחת ההבנות שתגיעי אליהן אם תצליחי להתרכז (-), הוא שבנך הגיבור (-) לא מת וגם לא ימות לעולם. אף אחד מאיתנו לא מת כי אין לנו את הפריבילגיה הזו אין במציאות מונח המוות, ואינני מדבר על חיי העולם הבא, אני מדבר על החיים שלנו בעולם הזה, החיים הפיזיקלים. האדם כהוא זה לא מת- הוא נשאר בעולם הזה לעד ולאין סוף, והמוות הידוע לנו הוא סוג של החלטה רציונלית שהיגענו אליה או בלתי רציונלית שנקלענו אליה, ובכל אופן המוות הוא מעין תחנה שהיגענו אליה, כמו להכנס לסופר או ללכת לספריה או להחליט לפנות בסמטה מסוימת ימינה או שמאלה... המוות הוא תחנה לא יותר, ממנה ממשיך אותו האדם עם אותה האישיות ואפילו עם אותם תווי פנים. למעשה המדובר בנושא פיסיקלי גרידא והתורה כל כולה ניסתה להעביר לנו את השיעור הפיסיקלי הזה, אבל כמו שציינתי לעיל, אף אחד על-פני הדורות לא השכיל לקרוא את מילות התורה כהילכתן; לא השכלנו לעמוד על המשמעות הפשוטה ביותר של המילים. את כל זה אני מנסה להסביר בסדרה הזאת וגם בזו שקדמה לה "מידע אנושי". סיבכתי אותך עוד יותר אני יודע J. יום טוב.

 

-         לא סיבכת אותי בכלל. אני מרגישה משהו שאנחנו כאילו במעין הצגה וכרגע היתה איזה סצינה ו (-) כביוכל נהרג בה, וכשהוא יוצא מהבמה הוא פשוט ממשיך את חייו כרגיל במציאות השונה משל ההצגה. אבל השאלה שלי אם בני (-) יודע מה אני חווה, האם הוא מודע לזה?

 

-         שוב אל המציאות הפיסיקלית. במציאות הפיסיקלית שלנו, האמיתית שהתורה מנסה להסביר אותה, אין את שלושת הזמנים עבר הווה ועתיד, כי כל המציאות בכללותה היא בת הרף אחד, רגע קט אחד שלא ניתן למדוד אותו כי אינו מנוי על יחידות הזמן. תנסי למחוא כף- זו המציאות, זו כל המציאות מאז ומתמיד ולעולמי עד, כל המציאות נעשית בהרף אחד. זו למעשה התמונה הפיסיקלית היחידה שיכולה להסביר את מעמד העצמים במרחב ע"פ חוקי הפיסיקה הידועים לנו.

 

ובכן כל המציאות הפיסיקלית שאנו עדים לה או שהיינו עדים לה או שעתידים להיות עדים לה נעשית בד בבד בהרף הזה שאני מדבר עליו. העניין הוא כי למציאות הפיסיקלית הזו אין סוף, לעצמי היקום אין סוף, אין גדר שאליו מגיע קץ היקום, אין חיה כזו, למציאות הפיסיקלית שאנו עדים לה אין סוף, זו עובדה מוגמרת ובתוך העובדה הזו אנו חיים. לכן אנו מרגישים את ההרף הזה וכאילו יש לו עבר ועתיד וזאת כי אין לו סוף ואת האינסוף הזה אנו חווים בתוך הרף אחד.

 

במילים אחרות, כל החווייות קוראות בהרף אחד, כולל מה שחווינו לפני מליארד שנה וגם מה שאנו עתידים לחוות בעוד מליארד שנה. בעצם ההרף הזה אנו חווים את המציאות הפיסיקלית האינסופית ומכאן, כאמור, האשליה שלנו בתחושת הזמן.

 

זו המציאות האמיתית והפיסיקלית שלנו על רגל אחת, ורק מי שעשה את המציאות הזו יכול לתאר אותה; אנחנו בני האדם לא יכולים להבחין במציאות הזו- הגם והיא נגזרת מחוקי הפיסיקה הידועים לנו. כלומר אינני מאמין בקיומו של אלהים כי הוא אדיר ונורא והכל יכול, אני מאמין בו כי רק ישות אחת יכולה להיות מודעת למציאות הפיסיקלית הזו וביכולתה לתאר לנו אותה – היא הישות שעיצבה אותה, שעשתה אותה. הישות הזו עשתה את ההרף הזה שאני האדם גולש במרחבו לאין סוף. אני כאדם לא יכול לצאת מחוץ להרף הזה בשביל לתאר אותו, אני לא יכול לצאת מחוץ לכתלי המציאות ולצפות בה, אבל אני יכול ויכול להבין אותה אם מישהו מפנה את תשומת ליבי אליה- זאת כי הוא נמצא מחוץ לכותליה ולכן הוא יכול לצפות בה ולתאר אותה וגם להסביר לי, לאדם, את מהותה.

 

ושלא נשכח, שוב, אנחנו מדברים על המציאות האנושית שלנו, כאן בעולם הפיסיקלי הזה, אין עולם אחר בנמצא. ואומנם המציאות הזו זרה לנו, קשה לעיכול... קשה לנו להבין את העדרות ממד הזמן כי אנו חווים והלכה למעשה את שלושת הזמנים, את העבר ההווה והעתיד, אני דיברתי איתך, מדבר איתך ואדבר איתך! קשה לי לתפוס כיצד כל הדיבור שלי איתך ובעצם קורה בהרף אחד...

 

אבל זו המציאות. מציאות זרה למרות והיא שלנו; אין בלתה. מכאן בא הצורך להסביר לנו את המציאות הזו ולרדת לפרטי פרטיה וזאת ע"ג הקלף של התורה שהשכלנו, אנו היהודים, לשמור עליו לאורך כל הדורות, אך לצערי לא הצלחנו להבין את תוכנו. כה התרחקנו מהמשמעות הפשוטה ביותר של מילות התורה ועל התכונה הבהמית הזו שאחזה בנו- עמדתי ארוכות בגוף הסדרה.

 

ולשאלתך, האם (-) חווה את מה שאת חווה כרגע, האם הוא ממשיך איתך? כמובן שכן, את (-) חלק מהשביל ששניכם בחרתם ותשארי לעולמי-עד על השביל הזה עימו. איפה הוא כרגע? לא יודע אבל הוא איתנו, אני יכול להבטיח לך את זה. מה הלאה? איך תמצאי אותו? אני לומד ולומד בשביל להגיע גם אל התשובה הזאת. תתפלאי שגם תשובה עניינית כזו נמצאת בתורה באופן הברור ביותר; לא צריך הרבה להתאמץ רק צריך להיות כנה עם עצמך ולחרוש את התורה. זה סיכום הסדרה "התורה נגד המדע" שכתבתי בנידון על רגל אחת. ביי (-) נדבר.

 

-         תודה אלברט אני מודה לך.

 

הכותב הוא יהודי המתגורר כיום בפנמה. נולד בחלאב-סוריה, ממנה עלה לישראל בשנת 1980; בן 19 היה. חי בארץ כ-10 שנים במהלכן עשה שרות חובה ועבד כקופאי בבל"ל. לעיתים הוא נוטל עט, מתחבר אל עצמו ומעלה את חוויותי

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר