החטא של האדם הראשון בגן עדן.
ימים מורכבים, תקופה מאתגרת, חודשים שונים, כך אנו כבר יותר מחצי שנה חיים "בעולם אחר" שקיבל מעין קריאת כיוון חדשה בדמות "מגיפת הקורונה". ברור לכל שיש את העולם והחיים לפני ועד הקורונה ויש את העולם והחיים שאחרי.
אין ספק שלא מעט דברים בחיינו ישתנו, וחלק לא מבוטל מסדרי העולם שכבר קיימים יישארו איתנו גם אחרי שתסתיים המגיפה הנוראה.
באותה מידה אפשר לומר על העולם לאחר בריאתו בפרשת השבוע לפני ועד חטא האדם הראשון ואיך מתנהל העולם לאחר החטא של האדם הראשון בגן עדן.
ה' לאחר בריאת האדם ואשתו חווה ציווה עליהם שלא יאכלו מעץ הדעת טוב ורע שגדל בגן.
הנחש בכח לשונו ושיכנועו גרם לחווה לטעום מאותו העץ והיא עשתה זאת בשיתוף בעלה, אדם.
האכילה מהעץ השפיעה עליהם והם הבחינו לראשונה בכך שהם ערומים ולכן תפרו לעצמם בגדים מעץ התאנה.
כאשר שאל אותם ה לפשר מעשיהם הם פשוט "זרקו אחריות". האדם האשים את אשתו שהאכילה אותו מפרי העץ, וחווה האשימה את הנחש שפיתה אותה לאכול.
אף אחד מהם לא אמר, נכון, אכלנו, טעינו, עברנו על מצוותך והוראתך, אנו לוקחים אחריות ומבקשים לתקן. הם פשוט ניסו לחמוק מהאשמת עצמם והטילו אותה על הזולת.
בעולם "האילו או האולי" יכולנו לומר בוודאות מה היה קורה אילו היו אדם וחווה מגיבים אחרת אבל אפשר להניח ולקוות שה' היה רואה אותם באור אחר ואף טוב אם הייתה גם לקיחת אחריות.
היא בטח הייתה מחנכת אותנו איך לנהוג במצבים שכאלה ולא רק "מה לא לעשות".
בימים שכאלה, שכולם, ללא יוצא מן הכלל נדרשים לנהוג על פי כללים ברורים וכל זה על מנת להינצל ולהפחית את המגיפה, הן בארץ והן בעולם, על כולנו לקחת אחריות. ללמוד מטעויות. ברור שהעולם ייראה אחרת גם כשהמגיפה תעבור, אבל המוסר האישי של כולנו יישאר פה תמיד ועליו להיות ברמה הגבוהה תמיד ובכל מצב.
שבת שלום ומבורך!
החוויה היהודית
http://h-y1.coi.co.il/
לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.
מגיפת הקורונה,חטא האדם הראשון,גן עדן,הנחש,עץ התאנה,אדם וחווה,לקחת אחריות,