מס' צפיות - 1818
דירוג ממוצע -
ביקורת הצגה - אנה קרנינה, הבימה
הצגה רצינית וכבדה אך המאמץ כדאי וכל אחד יכול למצוא סיבה אחרת לכך.
מאת: elybikoret 18/03/08 (13:50)

לא הזדמן לי לראות עד כה את אנה קרנינה, הפקה משותפת של תיאטרוני הבימה ובאר שבע כאשר התפקיד הראשי ניתן לשחקנית תיאטרון גשר.

 

ראשית אני מברך על שיתוף פעולה זה. שמעתי וקראתי רבות על ההצגה. הדעות היו חלוקות וקשת התגובות היתה רחבה ביותר מקצה אחד לשני ומקיצוניות אחת לשנייה.

 

יש בהצגה הרבה מהחיוב אך גם מהשלילה. קשה לעבד להצגה רומן שנכתב ב1877 ושכונה "יצירת אמנות חסרת פגמים" וב- 2007 דורג במקום ראשון ברשימת הספרים הגדולים של כל הזמנים.

 

העיבוד שנעשה ע"י הלן אדמונדסון הבריטית מעביר בצורה נאמנה ביותר את רוח הספר. סיפור הרומן וההצגה המרכזי הנו על האהבה של שתי נשים-אנה קרנינה אשה נשואה  לקצין צעיר-ורונסקי המאוהב בקטי שמאוהבת בקונסטנטין.

 

הבימוי של אילן רונן מרתק ,קצבי ,זורם ואינו מאפשר להשתעמם. הוא הצליח ליצור ענין ומתח ברומן רחב ההיקף ולהחזיק את הקהל דרוך לאורך כשעתיים וחצי. הסצינות קצרות, בנויות היטב ולמרות העלילה המתרחשת במקומות שונים התגבר הבמאי על הבעיה באמצעות התפאורה המעניינת והמיוחדת הכוללת כמעט רק מסכים הנפתחים ונסגרים ומגלים מקומות התרחשות רבים.

 

היתה זאת תפאורה יעילה שהשאירה הכל לדמיון הצופה- כנרת קיש. למרות כל זאת הבימוי נותן לך הרגשה שהכל קטעים עם אתנחתאות לא לענין אך המבהירים כביכול את העלילה. אתה מרגיש כאילו אין רצף בעלילה המרכזית.

 

בתפקיד הראשי משחקת יבגניה דודינה. היא אנה קרנינה אשה נשואה החושקת ואוהבת קצין צעיר. שחקנית נפלאה אך ההיגוי שלה והמבטא  מפריעים במקצת להנאה המלאה. נכון, אפשר להבחין שאסכולת המשחק שונה מהמקובל בתיאטראות האחרים אך היא הצליחה ליצור דמות נאמנה של אישה אוהבת לא הגיונית הנוגעת בניורוטיקה,קפריזית, הפכפכה המשנה את דעתה כל רגע.

 

היא היתה מוכנה להפקיר הכל כולל בנה למען האהבה האמיתית שבסופו של דבר אכזבה. היא קלת דעת, משחקת היטב אך נראה כאילו מרחפת באוויר. חיה בשקר.

 

רמי הויכברגר - מצויין, בתפקיד קונסטנטין המעדיף את חיי הכפר מחיי החברה הגבוהה והאריסטוקרטית, אוהב את עבודת האדמה ומצטער על שלא נולד איכר. הוא טוען שאף אחד אינו מבין את האופי הדפוק של האיכר הרוסי.

 

יש לו אמנם רעיונות סוציאליסטיים וגם שיתוף הפועלים ברווחי הבעלים אך רעיון זה לא פותח בהצגה ונשאר כאמירה בודדת. אלכס אנסקי -בתפקיד  הבעל  קארנין רציני, אצילי, יצוגי ומכובד. ממעט בדיבור שומר על כבודו ומוכן גם להיות רחמן אך לא לבזות את עצמו. הוא מחושב מאוד.

 

ורונסקי-קובי ליבנה הקצין הצעיר בו מתאהבות שתי נשים אנה וקטי איתה בסוף מתחתן, משחק ברגשות הנשים בהן חשק. אין לו אהבה אמיתית לאף אחת והתנהג כאיש פרחחי ולא כקצין גנטלמן. הוא הבליט במשחקו את חוסר הרגש שלו. לאחר שאימלל את אנה השאיר אותה לנפשה וללא מוצא אחר אלא להתאבד.

 

קיטי-הילה וידור שברירה ועדינה. החברה הגבוה לא קיבלה אותה והיא נשארה מנודה. טוב עשו התיאטראות שהעלו הצגה זו ונתנו אפשרות לאנשים שלא קראו את לב טולסטוי ולא התכוונו גם  לכך,לגלותו ולהסתקרן מכתביו.

 

לראות או לא לראות: הצגה רצינית, כבדה אך המאמץ כדאי וכל אחד יכול למצוא סיבה אחרת לכך.

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר