מס' צפיות - 2090
דירוג ממוצע -
1277דפי אלטבב-מחול מודקרני במחסן 2 יפו
תלות ועצמאות
מאת: elybikoret 07/08/14 (23:34)
in-dependent1277 דפי אלטבב וניני משה,ניקו הפקנשייד
צילומים-אלי ליאון
 
אמש התקימה הבכורה של המחול החדש שיצרה דפי אלטבב וניני משה בשיתוף המוסיקאי הבלגי ניקו הפקנשייד.
אלטבב מציינת ששיתוף הפעולה עם המוסיקאי היה ארוך ובמה שנוגע ליצירה החדשה נמשך מעל לשנה.
אלטבב יצרה את הכוריאוגרפיה עפ'י רעיונותיה, שלחה להפקנשייד קטעי וידאו מהיצירה והוא כתב את המוסיקה לחלק מהיצירה.
אלטבב יוצרת את הכוריאוגרפיות שלה כאשר בהתחלה היא כותבת את הכוריאוגרפיה ולאחר מכן מתאימה את המוסיקה לכוריאוגרפיה.
 
במחול החדש שיצרה משתתפים שלושה רקדנים- שני גברים-אלון קרניאל,יוחאי גנתון ואשה-אוליביה קורט מסה.שניים הם הנושאים שהעסיקו את אלטבב במחול זה.
הראשון התלות והעצמאות ,המשחק בין להיות עצמאי ותלוי וכן ההרגשה של האדם שכאשר יש לו אמון באנשים הסובבים אותו  הוא מרשה לעצמו להיות נחוח יותר,רגוע יותר ומעיז יותר.
המחול הנמשך כ43 דקות מורכב בעצם משני חלקים שנרקדים כמובן ברצף.בראשון שלושת הרקדנים רוקדים לצלילי טנגו מוכרים כאשר נרקד כל הזמן ריקוד טנגו בשלושה או בזוג ואז השלישי מנסה להתקרב או מורחק מהזוג.
 
אמנם מנוגנת מוסיקה בקצב הטנגו אך התנועות של הרקדנים חופשיות ולא כל הזמן מקבילות למוסיקה המנוגנת.
למרות אי שילוב זה בין המוסיקה לריקוד התוצאה המתקבלת מאוד יפה.
בסיום חלק זה מבוצעים ריקודי טנגו סוערים בחילופי זוגות תדירים או בשלישיה.
 
יפה לראות טנגו הנרקד בשלישיה.השלושה רוקדים צמוד מאוד אחד לשני, נכנסים אחד אל תוך השני ולמרות שנוצר מבוך וסבך בין גוף,ידיים ורגליים יש תאום יפה וללא דופי בזמן היציאה מהם .
 
בהמשך המוסיקה מתחלפת למוסיקה שחלקה נכתבה במיוחד לכוריאוגרפיה זו  ע"י ניקו הפקנשייד שערך פס קול מקורי הכולל מוסיקה שלו וקטעים מיצירות של אחרים.
 
תנועות הרקדנים מגוונות,הרקדנית נזרקת מרקדן אחד לשני,מסתובבת שמאלה וימינה,נמשכת ע"י האחד  וע"י השני,שלושתם מסתובבים במעגל במין ריקוד הורה,הולכים בשלושה,זוחלים ועוד צורות אחרות.
 
יש אתנחתאות רבות בריקוד ללא פעילות כל שהיא.יש קטע בו השלושה יושבים על משטח הבמה ונשענים אחד בשני ללא תזוזה כל שהיא,או עמידה או שכיבה על הארץ ללא תנועה כאשר ברקע מתנגנת מנגינה איטית עם פעמון.בכלל יש הרבה רגעים בהם הרקדנים לא זזים כחלק מהריקוד.
 
בהמשך התנועות מתחילות לחזור על עצמן בוריאציות לא מגוונות, אין התפתחות והמחול מסתיים כאשר הרקדנית מנפחת בלון אדום מוסרת אותו לאחד הרקדנים המוציא ממנו את האויר.
 
לראות או לא לראות:ביצוע יפה וטוב ללא חידושים והרבה חזרות .
 
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 7/8/2014 06:34   
 
אלי  ליאון
leonely@gmail.com
טל03-6856786
עיתונאי-מבקר אמנות,
חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
מנהל קהילות פנאי ותרבות "מוטקה"
 
אני מזמין אתכם להכנס לאתרי
 בו ריכזתי ביקורות שכתבתי  והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים
בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ',יוסי גמזו וחומר אחר.
הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 
 

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר