מס' צפיות - 1977
דירוג ממוצע -
ביקורת: "אבא גוריו" - הבימה
המחזה הנודע על פי בלזאק בביצוע מרגש של חוויה תיאטרלית
מאת: חיים נוי 20/04/15 (00:30)

ביקורת: "אבא גוריו" – המחזה הנודע על פי בלזאק בביצוע מרגש של חוויה תיאטרלית – תיאטרון הבימה

מאת חיים נוי

 

"אבא גוריו" על פי הרומן הנודע של אונורה דה בלזאק העולה בתיאטרון הבימה הוא מופת של ביצוע וחוויה תיאטרלית שלה שותפים היוצרים ולהקת השחקנים המשובחת.

שחר פנקס עיבדה למחזה את אחת מיצירות המופת הנודעות בספרות העולמית והעוסקת במרוץ אחר הכסף, הפער בין השכבות השונות, תאוות בצע הכסף, וניצול הורים על ידי  בני משפחה . המחזה הופקד בידי הבמאית שיר גולדברג שלהטטה עם השחקנים המוכשרים והניבה הפקה מעולה שאין בה רגע דל וביחד עם המוזיקה הנפלאה של שלמה גרוניך היא מהווה סעודה צרפתית משובחת.

העלילה עוסקת באבא גוריו, שהקריב את כל הונו ועולמו כדי לרצות את בנותיו החמדניות. גוריו מתאכסן באכסניה העלובה של מאדאם ווקה בפאריז. שם גם מתארחים מספר דיירים המהווים מיקרוקוסמוס של החברה הצרפתית של העיר השסועה של המאה ה-19.

כוכב ההצגה הוא יעקב כהן המגלם את דמותו הטראגית של אבא גוריו, יצרן אטריות שהפסיד את כל רכושו כדי לממן את בנותיו תאבות הבצע , הנשואות לבני זוג לא יוצלחים וחמדנים אף הם. באחת הסצנות הוא מגיע בפה נטול שיניים , כיון שמכר אותן לממן עוד דרישה כספית של אחת הבנות.

יעקב כהן מגלם את התפקיד של הדמות  העלובה והרופסת,  באורח נפלא וביכולת משחק משובח ונוגע ללב.

עידו ברטל מגלם את ראסטיניאק המשתוקק לעורר רושם ולהתערות בחיי החברה בבירת צרפת ותוך כך מרושש את אימו. ברטל משחק באורח מצוין ורב רושם, מקצועי ומוצלח.

דוית גביש נפלאה בדמות בעלת הפנסיון וגם אימו של רסטיניאק. משחקה שובה לב, מוקפד ומרגש.

מאיה מעוז מגלמת את המבשלת ואת הרוזנת ומצליחה להפגין, בשני התפקידים, משחק מעולה, מקצועי ונהדר.

שמיל בן ארי מוצלח מאוד בתפקיד ווטרן, אחד הדיירים, עבריין ונוכל. שמיל הוא שחקן מצטיין ומשחקו הוא משובח.

שחר רז הוא המספר ועוד דמויות והוא מפגין יכולת נפלאה ומשחקו מהווה מעין מרקם המאגד את כל המחזה. שחר משחק באורח מצויין.

לאה גלפנשטיין , דלפין, אחת מבנותיו של גוריו, משחקת באורח חינני, מוצלח ומצטיין.

נעמה ארמון כאנסטאזי, בתו השנייה של גוריו, משחקת ברגש ובמשחק נפלא.

רוברט הניג כדייר בשם פוארה, מדגים מהו משחק מקצועי מוקפד ונהדר.

אלינור פלקסמן כדיירת וכמשרתת, היא שחקנית מקסימה ומוצלחת, מצטיינת בשירה ובמשחק.

אושרת אינגדשט כויקטורין, דיירת נוספת, היא נעימה ומוצלחת במשחקה ובקולה.

דניאל סבג משחק היטב ויפה את ביאנשון, סטודנט המתגורר באכסניה.

סשה ליסיאנסקי עיצב תפאורה נהדרת ומוצלחת ועם זאת פרקטית וצנועה.

מאור צבר עיצב תלבושות תקופתיות יפות. שרון גל אחראית לתנועה המקסימה על הבמה ומרטין עדין עיצב תאורה ראויה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום –ז'ראר אלון

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, לשעבר עורך ראשי של סוכנות עתים, העורך הראשי של סוכנות הידיעות הבינלאומית IPA,חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים, מומחה למיוזיקלס

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר