מס' צפיות - 1785
דירוג ממוצע -
1578ונצואלה-להקת המחול בת שבע
כוריאוגרפיה שונה של אוהד נהרין
מאת: elybikoret 27/05/17 (17:01)
 
 
 
 
 
1578ונצואלה-להקת המחול בת שבע-סוזן דלל
צילומים-יחצ'ן
 
אמש ראיתי את המחול החדש שיצר אוהד נהרין עם להקת המחול בת שבע.
שלא כרגיל המחול הוצג באולם סוזן דלל ולא באולם ורדה-אולם הבית הקבוע של הלהקה.
 
שינוי האולם מצריך בימוי שונה בגלל אופי שונה של שני האולמות ויתכן וזו הסיבה שהפעם ראינו כוריאוגרפיה של נהרין השונה בסיגנון הכוריאוגרפיות שלו שראינו עד כה.
 
עלי לציין, קודם כל, כי הביצוע של הרקדנים היה נהדר והעבודה מענינת ביותר
 
לנהרין היו כמה רעיונות חדשים בהם הוא לא קבע את עמדתו הסופית אלא השאיר את הרעיון לפרוש החופשי של כל צופה וצופה.
בכוריאוגרפיה אפשר לומר היו שני חלקים כאשר בחלק השני הרקדנים חזרו על סצינות מסויימות בשינויים קלים אך עם מוסיקה אחרת.
כוונת נהרין היתה ,כך נראה היה לי, לבחון את הקשר וההשפעה של המוסיקה על הכוריאוגרפיה והרקדנים.
 
אמנם זה יצר כביכול כפילות וחזרה על תנועות מסויימות אך היה מענין לראות איך המוסיקה משפיע על הכוריאוגרפיה.נהרין בחזרות אלו הראה את ההשפעה בין התנועות לצלילים.
לא כל הקהל הבין כוונה זו ושמעתי בסוף הערב שרבים מהקהל העירו בצאתם מהאולם שנהרין חזר על עצמו בקטעים שונים במהלך הערב כולו.
 
הקהל באולם שאל את עצמו מדוע היצירה נקראת 'ונצואלה' כאשר המוסיקה השלטת לא היתה מזוהה עם דרום אמריקה ובחלק הראשון היא היתה בכלל כנסיאתית אורטודוקסית. והתשובה היא שהתנועות בחלק השני היו בהשפעת הריקודים הדרום אמריקאיים כגון הטנגו.
 
בכלל בכל היצירה ניתנה יד חופשית לפרוש אישי של כל צופה וכל אחד יכול היה לפרש כל דבר כרצונו.
מצד אחד זה טוב אך מצד שני זה מגביל את ההנאה של צופה רגיל שאינו מבין מה רצו להראות לו ומדוע .
 
הערב התחיל כאשר 8 רקדנים עומדים בקדמת הבמה עם הגב אל הקהל ומתקדמים האיטיות  אל עומק הבמה.
השילוב בין תנועת הרקדנים למוסיקה הכנסיתית היה נהדר .פתאום  שמונה הרקדנים הופכים לארבע זוגות הרוקדים ריקוד מודרני לצלילי המוסיקה הכנסיתית.
הריקוד היה ניגוד גמור לקצב, הסיגנון ואופי המוסיקה.
שילוב מיוחד יפה ומרשים.
 
הרקדנים מתחילים לרוץ ,ריצה קלה מסוגננת, הנמשכת יותר מהדרוש, ומתחילה לחזור לעצמה.תוך כדי הריצה מצטרפים עוד ועוד רקדנים אליה.
פתאום יוצא רקדן עם מיקרופון נעמד בשורה הראשונה ולא עושה דבר.עד שרקדן שני מצטרף אליו ומתחילים לדבר כאשר הרקדנים רוקדים לפי קצב הדיבור עד שבסוף כולם מצטרפים למדברים.
נראה היה לי  שהתמליל לא היה חשוב כי אי אפשר היה להבין מה אמרו אך חשוב היה לבחון את האפשרות לרקוד לצלילי דיבור.
אני העדפתי את המוסיקה
 
בהמשך רוקדים עם מגבות פרוסות לרוחב  כאשר בחלק השני מגבות אלו הופכות לדגל ערבי פלסטיני.
הרקדנים  מכים את הרצפה עם המגבות עד שבסוף מכסים עם המגבות את אחד הרקדנים.פעולה החוזרת עם הדגלים בחלק השני.
האם היו בתנועות אלו רמזים פוליטיים כל שהן .כל אחד יכול היה לפרשן כרצונו.
אני בטוח שהיתה כוונה. 
 
בקטע אחר הרקדנים נעים כאשר כפות הידיים על הרצפה וגם הברכיים והרקדניות רוכבות עליהם.
בחלק השני של היצירה בקטע זה נשמעת מוסיקה הודית והקצב שונה.
 
הכוריאוגרפיה מאוד מיוחדת.שונה מעבודותיו של  אוהד נהרין עד כה.היא מסקרנת ביותר ומשאירה פתוחה השאלה מה רצה נהרין להגיד בה ומדוע השאיר  פרוש חלקים ממנה לצופה לפרשם כרצונו ולא נקט ולו ברמז עמדה כל שהיא..
 
בביצוע היצירה משתתפים 17 רקדנים.עיצב את התאורה אבי יונה בואנו-במבי,הפסקול הכולל קטעים של יצירות שונות עיצב וערך מקסים ואראט.את התלבושות עיצב  ארי נקמורה, את האביזרים רוני עזגד והיועץ המוסיקלי היה נדב ברנע.
 
 
לראות או לא לראות;ביצוע מעולה של הרקדנים.הכוריאוגרפיה מענינת,מוקפדת ביותר,שונה מעבודותיו האחרות של נהרין ומומלצת בפה מלא לראותה.
 
נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 17/5/2017 09:06
 
אלי ליאון
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,פרשן
WORD PRESS  
 

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר