הערב נערך במוזיאון תל אביב מופע הבכורה של אלויס-ליברצ'ה.מופע הבכורה נערך לציון 30 שנה למותו של הפסנתרן האגדי ליברצ'ה.
המופע היה מלא קצב ,אנרגיה,אילתורים,נוסטלגיה ורגש.
הוא היה שילוב ששני אמנים גדולים ליאוניד פטשקה-פסנתר ומוזס סי-זמר חברו ביחד כדי ליצור מופע מהנה ,מלא אילתורי ג'אז שניגן פטשקה בצורה מקסימה ,ראוותנית ,ווירטואוזית להפליאוכן שירי אלויס פרסלי- שירים מתקופת הזהר שלו משנות ה50 ועד שנות ה70שבוצעו על ידי מוזס סי בקול הדומה להפליא לקולו של אלויס ושבוצעו בצורה נפלאה .
שיריו הזכירו לרבים מהקהל את השנים הללו כשהיו עדיין ילדים או בני נער.
הכל בוצע בעיבודים מודרניים המתאימים לתקופה כעת, כאשר בעיבודים השתדלו והצליחו לשמר את הטעם של המקור.
שני האמנים ריגשו את הקהל האחד בשירים הנוסטלגיים שהשמיע והקהל שידע את המילים, הצטרף בצורה ספונטנית בשירת מקהלה ענקית לשיר ביחד עם הזמר וזאת מבלי שהתבקש בכלל.
כתגובה לכך הקהל זכה מצד האמנים המבצעים בתואר'הקהל הטוב ביותר שיש בישראל'
גם כשניגן פטשקה היתה אותה התלהבות בקהל כששמע מלודיה מוכרת לו והצטרף אליה.
פטשקה ניגן ואילתר מנגינות ידועות גם מהמוסיקה קלאסיות וכך שמענו קטע מפרק האחרון מהסימפוניה התשיעית של בטהובן שבמרוצת הזמן עם הקמת האיחוד האירופאי הפך להימנון של האיחוד.
אמנם היה קצת קשה לשמוע את המקור של בטהובן באילתור אך הואהיה מרשים ומבוצע היטב.
בדרך כלל לפני כל מופע מודיעים לקהל שאסור לצלם בזמן המופע כי זה מפריע לקהל.
הפעם הפרעה זו היתה ביוזמת המארגנים.
לא מקובל במופע בתשלום שצלם מטעם ההפקה יסתובב לאורך כל המופע על הבמה הלוך וחזור,ימינה ושמאלה, לאורך ולרוחב הבמה ויתקרב לאמנים מרחק של חיבוק כאשר מצלמת הוידאו בידיו והוא ממשיך לצלם.
צילום זה הפריע לקהל לראות כי לפעמים הצלם הסתיר את האמן ,הפריע לריכוז של הקהל והפריע להנאתו השלמה .
אני ראיתי בזאת זילזול בקהל.טוב שהקהל היה מנומס ולא הפריע לצלם.
היה זה ערב ג'אז ורוק מעולה. מבוצע נהדר בליווי תזמורת של 8 איש כאשר לסירוגין סי שר כמה שירים,פטשקה ניגן כמה קטעים ובסוף שרו וניגנו במשותף כמה קטעים.היום בשטח נגינת ג'אז הוא יחיד במינו בישראל וזוכה הן בארץ והן בחול להצלחה ותהילה גדולה
סי שר את השיר האיטלקי סנטה לוצ'יה באילתור יפה באנגלית והקהל ליוה אותו ברצון במילים סנטה לוצ'ייה.
כמו כן הושר השיר של פרנק סינטרה 'בדרכי' גם כן בסיגנונו המיוחד של סי.
הואי היה לבוש לאורך כל הערב בבגדים בהם אלויס פרסלי נהג להופיע ופטשקה החליף עם כל כניסה חדשה להבמה מקטורן בצבעים שונים כגון לבן,נוצץ,אדום.
סי תוך כדי השירה סיפר על היותו בשנות ה50 עלם צעיר ויפה כאשר התכוון כמובן לאלויס אך הקהל ,מאחר וסי דיבר על עצמו והוא רחוק היה מלהיות עלם צעיר בשנות ה50 כי עדיין אז לא נולד, גרם לקהל לחייך בכל רם
היה זה ערב שונה ,מגוון ביותר ומוצלח ביותר.
זאת היתה נוסטלגיה בלבוש מודרני.
כל האוהב סוגים אלו של מוסיקה ושיריו של אלויס נהנה ביותר מכל רגע של המופע.
לראות או לא לראות;מיוחד,ביצוע מעולה,מוסיקה בחלקה נוסטלגית לשירים שלא ישכחו לעולם.מומלץ מאוד.
מועדים נוספים בהם יתקיים המופע
23 ביוני בחיפה, במרכז רפפורט- אולם האודיטוריום, ב 21:00 | להזמנות: 04-8629959.
28 ביוני באשקלון, היכל התרבות, ב 20:30 | להזמנות: 08-6718777, 052-3448911.
19 ביולי בנתניה, היכל התרבות- אודיטוריום, ב 20:30 | להזמנות: 09-8308800, 052-2651842
אלי ליאון
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,פרשן
WORD PRESS