מס' צפיות - 2393
דירוג ממוצע -
כל העולם במה / בית צבי - ביקורת
מאת: אלעד נעים 27/09/08 (23:15)

"כל העולם במה" הוא מופע משירי מחזות הזמר שנכתבו ע"י אנדרו לויד וובר אשר הועלה לראשונה פסטיבל המוסיקה בכפר בלום לפני מספר חודשים, וכעת מועלה על במת תיאטרון רמת גן. המופע משלב את תלמידי השנה השלישית יחד עם תלמידי השנה הראשונה בבית צבי בתור מקהלה.

 
אנדרו לויד וובר נחשב בעיני רבים כמלך מחזות הזמר המודרניים, ורבים ממחזות הזמר שכתב הועלו במשך שנים ארוכות על במות ברודווי בניו יורק והווסט אנד בלונדון, כאשר המפורסמים ביותר מביניהם - "חתולים", "פאנטום האופרה", "אוויטה" ו"יוסף וכתונת הפסים המשגעת".

 
עריכת ובימוי המופע נעשו ע"י שוקי וגנר, אשר ביים וערך גם את המופע המוסיקלי האחרון שהועלה בבית צבי "הקומקום והמטאטא". בחירת השירים הייתה טובה, אם כי לטעמי היה ניתן לבחור שירים אחרים, אשר מוכרים יותר לרוב הקהל. על הניהול המוסיקלי הופקד דניאל קורן, ההדרכה המוסיקלית נעשתה ע"י אלווירה כוחנוף, תלבושות ע"י אירנה שר, תאורה ע"י אסי גוטסמן וכוריאוגרפיה ע"י עוז מורג. למופע אין תפאורה, אלא באחורי הבמה יושבת התזמורת בלבד ומדי פעם ברקע נמתח וילון קטיפה. גם הכוריאוגרפיה והתלבושות יחסית מינימליים.

 
לדעתי, הבעיה המרכזית בהעלאת מופע מסוג זה היא שהשירים "תלושים" מתוך המחזמר, ולא תמיד הסיפור מועבר לקהל בצורה טובה מספיק. כלומר, ברוב המקרים השירים אינם עומדים היטב לבדם אלא כחלק ממכלול המחזמר. לאור כל זאת, יוצא, כי הדגש ניתן לאיכות הביצוע של כל אחד ואחד מהשירים.

 
ארצה להתייחס למספר ביצועים אשר בעיני היו הטובים ביותר :

 
1. הביצוע הטוב ביותר של הערב הוא ללא ספק של ניצן אשל ושל אדיר מור - "הפאנטום" מתוך "פאנטום האופרה". ניצן אשל היא זמרת יוצאת דופן עם יכולות קוליות פנטסטיות, והיא ניגנה באופן מעורר הערצה על מנעד קולה וגילתה את יכולותיה האופראיות. אדיר מור גם הוא זמר מצוין אשר יצק את הדרמטיות הדרושה לדמותו של הפאנטום ואף הוא הפליא ביכולותיו הקוליות. הביצוע של השניים היה מרגש, מצוין ועולה אף על הביצוע שראיתי בברודווי. בנוסף, ניצן אשל ביצעה בצורה מצוינת את "חושבת עליך" מתוך "פאנטום האופרה" ואדיר מור נתן ביצוע מרהיב ל"שער שמיים" מתוך "שרוק אל האוויר".
2. אניטל אלבחר הוכיחה שוב הערב עד כמה היא שחקנית וזמרת מופלאה. היא ביצעה את "אל תבכי ארגנטינה" מתוך "אוויטה" בצורה נהדרת, והרגשתי הייתה שהיא מצליחה להעביר לקהל בשיר אחד את סיפורה המלא של אווה פרון. ביצוע זה היה בעיני מרהיב ומרשים מאוד, ואין ספק שהיא יכולה להוביל בתפקיד הראשי הפקה מחודשת של המחזמר. גם בביצוע של "גו-גו יוסף" מתוך "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" הצטיינה בתפקיד המספרת.
3. ניר שיבר הגיש שני ביצועים מצוינים כהרגלו ל"גת שמנים" מתוך "ישו כוכב עליון" ול"אהבה משנה הכל" מתוך "אספקטים של אהבה". ניר הוא זמר מוכשר מאוד ובכל פעם מרשים מחדש ביכולותיו הקוליות ובצורת ההגשה שלו.
4. נעה גודל עמדה במרכז שני ביצועים "כמו לא נפרדנו מעולם" ו"במבט", שניהם מתוך "שדרות סנסט". גם במופע זה נעה ביצעה בקסם בדייקנות את השירים והוכיחה עד כמה צורת הגשה ויכולות משחק משפיעות על איכות הביצוע.
5. כמו כן, אציין את קרן מור שהייתה מצוינת ב"מקאווטי" מתוך "חתולים" וב"שיר לא צפוי" מתוך "שירה וריקוד", את אלינור פלקסמן שהייתה טובה מאוד ב"למרות הכל" מתוך "שרוק אל האוויר" אך פחות טובה ב"בואנוס איירס" מתוך "אוויטה", את אור אילן שנתנה ביצוע מקסים ל"שרוק אל האוויר" ול"למרות הכל" ואת אמיר הלל שהגיש את "איזה קרקס" מתוך "אוויטה" בצורה מלאת חן.

לטעמי, השירים מתוך "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" בביצועו של סער צליח והעיבוד והביצוע ל"זכרונות" מתוך "חתולים" לא היו טובים, וראיתי בבית צבי ביצועים מוצלחים הרבה יותר לשירים אלו. אציין בנוסף כי הערב הורגשו בעיות סאונד והתזמורת לא הייתה במיטבה, דבר שאינו אופייני.

 
יתרה מזאת, מבין תלמידי השנה הראשונה ישנם כאלו אשר בולטים יותר בנוכחותם על הבמה, וכולי תקווה שימשיכו בדרכם של תלמידי השנה השלישית אשר העלו השנה הפקות מוצלחות מאוד.

שורה תחתונה : ערב נחמד עם כמה ביצועים מופלאים, אך לטעמי היו מופעים מוסיקליים מוצלחים יותר שהועלו בבית צבי.

הכותב הוא יועץ תיירות ויועץ עסקי.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר