לא כל יום מזדמן לנו לשמוע אופרה בארוקית,אם כי בביצוע כמעט קונצרטנטי. לרגל 350 שנה להולדתו של הנרי פרסל נוצר שיתוף פעולה בין קולקטיב הבארוק הישראלי"בארוקדה"לבין האנסמבל המוסיקלי הבריטי "רטרוספקט ".במסגרת שיתוף פעולה זה יתקיימו קונצרטים בארץ ובבריטניה. על הקונצרט שהתקיים אמש במרכז עינב בתל אביב ובוצעה האופרה "מלכת הפיות" ניצח מתיו הולז שהנו מנהל המוסיקלי של האנסמבל. מדוע כתבתי כמעט קונצרטנטי כי הביצוע היה מלווה בבימוי כמה קטעים הומוריסטיים ושימוש באביזרים שונים הנחוצים לעלילה הרופפת אך רוב הביצוע היה פרונטלי וללא תזוזה של הזמרים. פרסל נחשב למלחין הבריטי המפורסם ביותר מתקופת הבארוק וזו אחת היצירות החשובות שלו. היה זה קונצרט נהדר שהיה בו מוסיקה יפה,שירה טובה,מקהלה מצויינת,משחק מלא הומור ועליצות,ביצוע תזמורתי וניצוח מעולים. האופרה שנכתבה על פי מחזהו של שיקספיר "חלום ליל קיץ" הנה בעצם אוסף של קטעים מומחזים שנשאבו מהמחזה השקספירי אך אינם חוזרים על העלילה השיקספירית. לא ידוע לנו בודאות מי חיבר את הליברית ומשערים שזה היה תומס בטרטון בן תקופתו של פרסל. הבארוקדה מנגנת בכלים מהתקופה ומקפידה לבצע את היצירות בסגנון ובצורה כפי שבוצעו אז. בביצוע האופרה השתתפו 17 מנגניה ביניהם הכנרית דפנה סלס שניגנה סולו בצורה נהדרת,עמית טיפנברון בויולינה שהנו צ'לו מתקופת הבארוק,איתן הופר שניגן בתיאורבו-כלי מיתר בעל צוואר ארוך מאוד,יובל שפירא שניגן בחצוצרת בארוק כשהמבדיל אותה מהחצוצרה של היום שהיא ללא שסתומים והוצאת הצליל ממנה קשה יותר לנגן ונגנים אח' בכלים יותר מוכרים. זאת מוסיקה שהיא מלאת השראה,המצאות וחידושים לתקופה. יש בה סצינות מסוגים שונים-הומוריסטיות,מלאות עצב,תוגה,געגוע,אהבה וכו'. השתתפה בביצוע מקהלת השחר עם מנצחה גילה בריל. המקהלה מונה 23איש ויש לה צליל יפה,מלוכד ואיכותי. הכנת ההרכב כולו ע"י הולז היה טוב מאוד והוא שלט בו ביד רמה.הוא היה בעל מרץ רב, מלהיב וניצח בתנועות רחבות מודגשות של הידיים. חמישה היו הזמרים שהשתתפו בביצוע. הבאס בריטון האורח מבריטניה גיימס אולדפילד בעל הקול החזק היפה מאוד והנעים ששר ושיחק ברגש.הוא לא רק זמר טוב אלא גם שחקן מצויין. בן ארצו הטנור גרג טאסל היה טוב אך לא הצליח להשתוות לבן ארצו. אלון הררי היה טוב מאוד כזמר קונטראטנור(אלט עפ"י התכניה) ומעולה ומשעשע בסצינות הקומיות בלבוש אישה. יעל אביטל זמרת מצויינת עם קול נהדר אך הפעם הוא לא בא לידי ביטוי מלא בחלקים שונים של האופרה. נהנתי ביותר משירתה של הסופרן קלייר מגנאג'י . במאי הסצינות הקומיות ששמו לא הוזכר בתכניה הצליח להעביר את רוח האופרה ברגעים המעטים המבויימים.היה בהן מהשעשוע,הבידור והן הוגשו בצורה הולמת ויפה.בימוי קטעים אלו הוסיפו רבות להצלחת האופרה והנאת הקהל. לראות או לא לראות:קונצרט שונה,יפה ביותר,ביצוע טוב,מומלץ.