מס' צפיות - 937
דירוג ממוצע -
"נקודת היעלמות" - השוואה ל"חסין מוות"
ביקורת והשוואה לסרט שלפי טרנטינו היה ההשפעה הגדולה לסרטו החדש "חסין מוות".
מאת: charnibog 31/07/07 (02:31)

קוונטין טרנטינו גם בסרט עצמו וגם בראיונות על הסרט חסין מוות ציין שאחד ההשפעות הכי גדולות שלו לעשיית חסין מוות היה סרט קאלט בשם נקודת היעלמות (vanishing point) משנת 1971. ואני כחובב טרנטינו וחובב טראש רצתי אצתי לי לצפות בסרט ואלו רשמי.

 

הסרט מתאר בדרך מינימליסטית כמעט לחלוטין את מסעו של הגיבור בשם קוולסקי מדנוור קולורדו לפריסקו קליפורניה וכל זאת ביומיים עקב התערבות שלקח על עצמו. קוולסקי המגולם ע"י בארי ניומן (מי???) הוא גבר מהסוג השתקן ואיננו יודעים עליו כמעט דבר כאשר כל מה שאנחנו כן יודעים עליו נחשף בפלאשבקים קצרים המספרים בעיקר על כשלי ואכזבות העבר שלו שבעצם הובילו אותו למצבו היום.

 

וכך במשך יומיים רצוף גיבורינו נוסע לו טעון בכדורים ממריצים ושלל סמים אחרים בדודג' צאלנגר לבנה דגם 1970, ממכוניות השרירים האמיתיות של המאה הקודמת, ובדרכו הוא נתקל בשלל טיפוסים ביזארים הכוללים ברון משוגע, זוג הומואים רצחני ואישה בלונדינית הרוכבת על אופנוע בעירום (מותר לי להשתמש במילה כוסית כאן?) וכמובן מסתכסך עם החוק אשר יוצא למרדף לאורך מספר מדינות אחריו דבר הגורר את התקשורת ואת תשומת לב של האנשים.

 

לכאורה סיפור פשוט, הרבה מרדפי מכוניות וצילומי כביש אבל כאן מתגלה היופי האמיתי של הסרטים מסוג הזה לאט לאט מתגלה לו סאב טקסט ואלגוריה חזקה בין מסעו של קוולסקי למסע החיים. הכישלונות שראינו בפלאשבקים הם רק תחנות והעיקר הוא להשאר בתנועה ולא משנה מה כי כל עוד אתה בתנועה אתה חופשי. המסר הזה מועבר גם בסרט עצמו כשקוולסקי מפתח לעצמו עדר מעריצים המונהג ע"י שדרן רדיו עיוור המזהיר אותו מתוכניות המשטרה ברדיו.

 

אומנם מדובר בסרט שנעשה בתקציב זעום ועל מנת לספק לצופיו מנה של מהירות ואלימות אבל דווקא היה זה התוכן הרוחני שתפס אותי והזכיר לי שבאותם ימים לא היתה ממש סצינת קולנוע אינדי לא היה פסטיבל סאנדאנס ועוד אף אחד לא שמע על קאן ולכן יוצר שרצה להעביר את המסר שלו לעולם היה צריך לעיתים קרובות להתפשר ולעשות את זה בתקציב זעום והרבה פעמים באופן מוסתר קמעה בתוך סרט זול. כמה שהסרטים האלה היו זולים עדיין ניסו להקנות להם ערך וזה לדעתי שורשים של זרם קולנועי אנטי ממסדי שהיום קיים ובועט ולאו דווקא היה קיים ללא אותם סרטי גריינדהאוס של שנות ה60, 70.

 

עכשיו מי שצפה בחסין מוות יזהה ממש חלקי סצינות שממש הועתקו מהסרט במיוחד כל המרדף האחרון המתקיים בדרכי העפר. לסיכום למרות שבאתי בציפיות נמוכות כי הרי מה ניתן לצפות מסרט טראש למדתי דבר או שניים על ההווי של אותם סרטים וממש ראיתי את האב הרוחני לא רק של חסין מוות אלא גם של קוונטין טרנטינו עצמו. מומלץ!!!

 

תישארו בתנועה...

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר