"קברט" הצגה מוסיקלית מצויינת מחזמר נפלא וסיפור מעניין טוב ומרגש.
במחזמר שזורים פזמונים נפלאים שירים מוכרים וידועים: "וולקומן, ביינבנו, וולקום", "כסף מגלגל את העולם", "בוא אל הקברט" ועוד...
willkommen, bienvenue, welcome - כך מזמין המנחה את המאוכזבים והנואשים - "השאירו את הצרות בחוץ ובואו אל הקברט".
המחזמר מבוסס על המחזה i am a camera (אני מצלמה) שמבוסס על ספרו של כריסטופר אישרווד "פרידה מברלין".
המחזמר שעלה על בימות ברודווי בשנת 1966הפךגם לסרט מוסיקלי בשנת 1972 בכיכובה של לייזה מינלי, סרט שמיקם אותה ככוכבת על.
סיפור אנושי מרגש שמשלב מסר חברתי היסטורי ופוליטי. ההפקה ססגונית שילוב מצויין של משחק משובח, אמין ומשכנע, שירה מצויינת וריקודים יפים. העלילה עוסקת בסופר אמריקאי קליף ברדשאו שמחפש נושא לרומן חדש בברלין של שנות ה-30. בנסיעה ברכבת הוא פוגש בארנסט לודוויג המפתה אותו להעביר חבילה ובתמורה הוא מבטיח שיגלה לו את קיסמה של ברלין ולוקח אותו למועדון קברט ה-קיט קאט.
במועדון פוגש קליף את סאלי בולס נערת קברט אנגליה רקדנית שחקנית וזמרת מקסימה שהתנהגותה פרובוקטיבית. קליף ברדשאו מוקסם מסאלי והם מתאהבים, כאשר היא מפוטרת מעבודתה במועדון הקיט-קאט היא עוברת לגור בחדרו של קליף בפנסיון של פרויילין שניידר על דייריו המיוחדים ומחזרה היהודי הר שולץ.
פרויילין שניידר מאורסת להר שולץ בשל המצב והתחזקות כוחם של הנאצים היא נאלצת לבטל את האירוסין ולהיפרד ממנו. העלילה של המחזמר נעה בין הפנסיון של פרויילין שניידר וקיט קאט קלאב התוסס והפרוע שבו מבוצעים השירים והריקודים.
סאלי וקליף מסונוורים מחיי הלילה של ברלין הדקדנטית שמתחילה לשקוע סביב עליית המפלגה הנאצית. דבר שמשפיע על מערכת היחסים בינהם קליף רוצה לחזור יחד איתה הביתה לארה"ב וסאלי מנסה להחיות את הקריירה שלה בקברט. קליף חש חובה לעזוב את גרמניה ומפציר בסאלי שתבוא איתו, היא מודיעה לו שהיא עשתה הפלה, קליף כועס ומבין שלא יוכלו להמשיך לחיות יחד ועוזב בגפו לארה"ב.
תפאורה מצויינת בשילוב צילומים משנות ה-30 שמשתלבים היטב ומכניסים את קהל הצופים לאוירה באותה התקופה. לרחובות ברלין להמון והאווירה הכללית באותה העת.
התרגום בהפקה הנוכחית של המתרגם אלי ביז'אוי בהפקות קודמות (בהבימה ובספריה) העלו לפי הנוסח של אהוד מנור. בתיאטרון הבימה הפיקו תקליט וקלטות לשמע בנוסח העברי , כך שהשירים בנוסח העברי מוכרים וידועים.
עמרי ניצן ביים הצגה גרנדיוזית עם תשומת לב לפרטים הכי קטנים העיצוב ברמה גבוהה. כוריאוגרפיה מצויינת של חוויאר דה פרוטוס עם נסיון רב במחזות זמר ברחבי העולם, גיא אלון סייע לו בעבודת הכוריאוגפיה והוא שותף להצלחה הגדולה. תלבושות יפות של ארנה סמורגונסקי בהתאם למקובל באותה תקופה. איתי טיראן בתפקיד המנחה הדו מיני מלא חן ואנרגיה בעל כריזמה שכובשת את הקהל, את הדמות המשנית הפך למרכזית. אלה שור סלקטר בתפקיד סאלי בולס שחקנית מצויינת זמרת טובה שמגלמת את התפקיד בעוצמה גדולה. אקי אבני בתפקיד קליף ברדשאו מיטיב להגיש את התפקיד בהצלחה רבה מיק קם בתפקיד פרויילין שניידר כשרון רב מודל לשחקנים, צפיתי במחזמר קברט שעלה לפני כ-20 שנה בתיאטרון הבימה שם היא גילמה את תפקיד סאלי בולס וכמו תמיד היתה נפלאה.היא ראויה לכל סופרלטיב. גדי יגיל בתפקיד הר שולץ השחקן הותיק מגיש תפקיד משובח.ומוכיח שהוא כשיר לכל תפקיד. עירית קפלן בתפקיד פרויילין קוסט שחקנית מצויינת שזורמת עם התפקיד באופן מופתי. אורי רביץ בתפקיד ארנסט שחקן נפלא עם חן וקסם רב שמגלם היטב את תפקידו. גלעד שמואלי בתפקיד ויקטור גילם את התפקיד בצורה טובה, בעל יכולות מקצועיות גבוהות שיכול לבצע כל תפקיד מרכזי בקברט.
המחזמר קברט שרץ תקופה ארוכה בברודווי והופק מספר פעמים בישראל, בהפקה הנוכחית של הקאמרי 2011 צפיתי פעמיים ונהניתי, חוויה מרעננת ומרנינה ועל כן מומלץ מאוד.