מס' צפיות - 409
דירוג ממוצע -
אילנית / ישראלית - ביקורת
מאת: אלעד נעים 29/05/10 (14:15)

בשנות השבעים זמרת אחת זכתה לפריחה, ולשגשוג ולהצלחה רבה שלא שוחזרה מאז בישראל, ולא בכדי זכתה בתואר זמרת השנה שבע שנים ברציפות, שהינו הישג יוצא דופן. אילנית (או בשמה חנה דרזנר-צח-גת) באותם ימים הייתה הזמרת הישראלית הבולטת ביותר אשר גם זכתה להצלחה בינלאומית, והייתה מוכרת לכל בזכות קולה המיוחד, בזכות שיערה הבלונדיני הארוך, בזכות השירים הנפלאים ואולי בעיקר בזכות אהבתה יוצאת הדופן לשירה.

 

הקריירה ארוכת השנים של אילנית וצריבתה בתודעה הציבורית החלה בשנות השבעים בצמד "אילן ואילנית" יחד עם שלמה צח, לימים בעלה (לשעבר) ומנהלה האישי כיום, והמשיכה בקריירת סולו מבטיחה שנבנתה תוך כדי עבודת הצמד. במהלך השנים אילנית ייצגה את ישראל בפסטיבלים בינלאומיים רבים ברחבי העולם, וזכתה להצלחה רבה ולאהדת הקהל, ואף הייתה הזמרת הראשונה שייצגה את ישראל בתחרות האירוויזיון וזכתה במקום הרביעי המכובד, ומספר שנים לאחר מכן נשלחה שוב לתחרות. יצוין, כי מיטב הכותבים בארץ וביניהם : אהוד מנור, שייקה פייקוב, נורית הירש, רחל שפירא, שמרית אור ורבים וטובים אחרים, היו אחראיים למיטב שירי הפופ ושירי ארץ ישראל של אותם שנים, ועבדו עמה בשיתוף פעולה מתמיד. במהלך שני העשורים האחרונים אילנית הקפידה להוציא אלבום חדש מדיי מספר שנים, אך לא הצליחה לשחזר את הצלחתה המטאורית בשנות השבעים, ועם זאת מעולם לא הפסיקה להופיע.

 

בשנת 2008 הוציאה אילנית את האלבום"ישראלית", שהיווה חזרה לרפרטואר הקלאסי שלה שהתמקד בשירי ארץ ישראל, אולם הפעם לצד היוצרים הותיקים כגון רחל שפירא ונורית הירש, התווספו יוצרים צעירים כגון עמית צח ותומר הדדי. לאחרונה יצאה אילנית במופע הנושא את שם אלבומה האחרון, עמו היא מופיעה ברחבי הארץ בניהולו המוסיקלי של רוני וייס, ובליווי של חמישה נגנים צעירים ומוכשרים. וייס השכיל לשמר את רוב השירם בעיבודים המקוריים עם גוון עכשווי, אולם לצדם גם להביא עיבודים מעניינים ,חדשניים ויפים לשירים אחרים.

 

במופע בן השעה וחצי משלבת אילנית בין השירים מאלבומה האחרון כדוגמת "ישראלית", "נישק אותך האור" ו"ארץ החידות", לבין להיטיה מכל שנות הקריירה שלה, החל משירי "אילן ואילנית", דרך שירים מקריירת הסולו שלה, וכלה בשירים ברזילאיים וספרדיים : "אהבתה של תרזה דימון", "לכל אחד כוכב", "שיר של יום חולין", "רק בינתיים", "אל הדרך", "בשנה הבאה", "ללכת שבי אחרייך", "אהבה היא שיר לשניים", "כבר אחרי חצות", "אי שם", "נחמה", "תצלום ישן", "ברזיל", "אסיר מספר 9", "הנה ימים באים" ועוד רבים אחרים. נפלא לראות עד כמה הרפרטואר של אילנית עשיר, וקשה לבחור מתוכו שירים למופע, וככל הנראה בכל מופע יחסר שיר כלשהו, שכן לכל אחד יש גם שיר שנוגע בו במיוחד, גם אם לא זכה להיות להיט או להיכלל במופע. בסיכומו של עניין, הקהל התקשה לעזוב את האולם, והיה ניתן להמשיך את ההופעה לעוד שעות ארוכות.

 

אילנית הצליחה לשמור על הקול שלה היטב במהלך שנות הקריירה המרובות שלה, ועודנו חם, מלטף, והיא שולטת בו באופן מעורר הערכה, ואינה חוששת לבדוק את גבולות היכולת שלה. ללא ספק, אילנית היא זמרת שאוהבת לשיר, שופעת חיים, ורואה במוסיקה שליחות ומסר לעולם. כל אלו מביאים לביצועים סוחפים ומרגשים לשירים בעברית, בספרדית, בפורטוגזית וגם בגרוזינית, וכל היושבים בקהל מצטרפים עם המילים המדויקות. אילנית שייכת לעידן אחר בזמר העברי, שבו זמרת הייתה עסוקה בלהיות זמרת - הוצאת אלבומים חדשים מדיי שנה והופעות, כאשר השירים מצליחים לעמוד בזכות נצחיותם ובזכות המילים המופתיות ולא בזכות הגשה או מרכיבים נוספים שכיום נחשבים כ"מעשירים" מופע. אילנית נותרה כזו זמרת, וגם במופע הנוכחי בשנות האלפיים היא עומדת במרכז הבמה, כאשר הנגנים מלווים אותה, ואין כאן תוספות - רק אהבת השירה.

 

 

סיכום : מלכת הזמר העברי מבצעת חלק ניכר ממיטב השירים שנכתבו בעברית. אל תחמיצו!

הכותב הוא יועץ תיירות ויועץ עסקי.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר