חשוב לציין שהקולנוע היווה במשך שנים מדד מצוין לניבוי מהפכות ותהליכים חברתיים שהתרחשו בשנים האחרונות ,ולכן צריך לשים-לב לשוליים של החברה האמריקנית בפרט, והעולם בכלל ,ולתפקוד של הדמויות העניות שנאלצות להילחם על חייהם כל פעם מחדש.
זוהי הסיבה לכך שצריך לשמוח על-כך שהסרט הקוריאני "פרזיטים" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר ,ולקוות שיהיה לזה המשך גם בטקסים הבאים.
ניתן לראות שכמעט תמיד קיים קשר אמוציאטיבי בין רשימת הסרטים שמתחרה בקטגוריית "הסרט הטוב".
השנה היו מועמדים לפרס הסרט הטוב תשעה סרטים לפי הקטגורייה הבאה: סרט אחד בא מבריטניה, סרט שני בא מדרום-קוריאה, ושבעה סרטים הם אמריקנים.
המשותף לכל הסרטים הללו הוא שהם עוסקים במישרין או בעקיפין בפערים חברתיים ובמאבק המעמדי שבין חזקים לחלשים.
כך, למשל הדמות שמגלם השחקן אדם דרייבר מתרוששת כתוצאה ממאבק גירושין מכוער ומתיש, הדמות שמגלם ליאונרדו דיקפריו בסרט "היו זמנים בהוליווד" הוא אמנם שחקן עשיר ומפורסם, אך ניתן לראות שהוא לא מרוצה מחייו ורוצה לשפר אותם.
הסרט "פריזיטים" עוסק בחרדה כלכלית וקיומית של משפחה ענייה מדרום-קוריאה, ואילו "הג'וקר" מראה כיצד אדם מדרדר לפשע.
נשאלת השאלה: למה במצב שבו הכלכלה האמריקנית נמצאת במצב טוב, בוחרים יוצרי הוליווד לעסוק בפערים חברתיים?
הסיבות לעיסוק של היוצרים בפערים חברתיים
1: אם נתייחס רק לסרטים האמריקניים נראה שהם מנסים לענות על השאלה מה מוביל אדם לעסוק בחיי פשע (זאת על רקע מספר אירועי הירי המתרחשים לאחרונה בארצות-הברית).
2:בנוסף, יהיו כאלו שיטענו שמדובר בהתרסה כנגד נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ שהוא בעצמו אדם עשיר שמייצג את האליטה הממסדית.
3: שני סרטים מנסים לשרטט תסריט חלופי לאירועים שהתרחשו במציאות: כך למשל ניתן לראות שהסרט "היו זמנים בהוליווד" מנסה לשרטט תסריט חלופי לחיי הזוהר שהיו קיימים בסוף שנות ה-60, והסרט "1917" מנסה לשרטט תסריט חלופי לאירוע מלחמת העולם הראשונה.
חשוב לציין שהקולנוע היווה במשך שנים מדד מצוין לניבוי מהפכות ותהליכים חברתיים שהתרחשו בשנים האחרונות ,ולכן צריך לשים-לב לשוליים של החברה האמריקנית בפרט, והעולם בכלל ,ולתפקוד של הדמויות העניות שנאלצות להילחם על חייהם כל פעם מחדש.
זוהי הסיבה לכך שצריך לשמוח על-כך שהסרט הקוריאני "פרזיטים" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר ,ולקוות שיהיה לזה המשך גם בטקסים הבאים.