כשחזרתי הביתה מהצגת הבכורה, המחודשת, של שורת המקהלה (איי קורוס ליין), הרמתי טלפון למלחין מרוין המליש. רציתי להציע לו לעלות על מטוס ולהגיע לבית צבי ברמת גן ולחזות במופע צעיר ורענן של המיוזיקל שהלחין ושהכתיר אותו בתהילה בינלאומית. אבל, המליש לא היה בבית הוא היה בחזרות קדחתניות עם התזמורת הסימפונית של סיאטל , וושינגטון, שעליה הוא מנצח ואשר הבכורה שלה תהיה בעוד יותר משבוע.
למען האמת, המליש, יהודי ציוני, כבר שבע מלשמוע ולחזות כל פעם מחדש במיוזיקל שהלחין ושהפך אותו לטייקון מכובד ושעוסק בשנים האחרונות בניצוח ובכתיבה לידידיו ברברה סטרייסנד וודי אלן.
מרווין המליש, בן 64, הוא מחשובי המוסיקאים בתקופתנו, מנצח ומלחין מפורסם של שירים , סרטים ומחזות זמר. זכה לפרס האוסקר על המוזיקה ל"כך היינו" , לפרס פוליצר במוזיקה ולתשעה פרסי טוני שהוענקו למיוזיקל שלו "שורת המקהלה".
המליש, יהודי, יליד ניו יורק שמשפחתו עלתה לארה"ב מאוסטריה ב-1937, ממשיך ומלחין שירים ועובד עם מיטב האמנים וכמו כן מנצח בתזמורות אמריקניות חשובות.
המליש היה ילד פלא והיה הסטודנט הצעיר ביותר שהתקבל אי פעם לבית הספר ג'וליארד למוסיקה - בגיל 7. הוא המשיך ולמד והשתלם במוזיקה ואחד משיריו הראשונים הוקלט והושר בידי לייזה מינלי. במרוצת הזמן הפך למלחין פופולארי מאוד ושיריו הרבים הפכו לנכס צאן ברזל בקרב מיטב הזמרים.הוא נקרא להלחין שירים לסרטים שונים ,כמו העוקץ, והמפורסם בהם היה "כך היינו" עם ברברה סטרייסנד ורוברט רדפורד.
המיוזיקל שלו שורת המקהלה a chorus line שהופק ב1975 בברודווי זכה למספר שיא של הופעות: 6300: הצגות במשך 15 שנים. המחזמר גם הופק לסרט מוצלח ב-1985. הצוות המקורי של המיוזיקל, אגב, לא אהב את הסרט.
המיוזיקל הופק מאז בכל רחבי תבל וגם בישראל מעל במות שונות וגם בבית צבי. המליש ממשיך בעבודתו המוסיקלית כמלחין וכמנצח, ופעיל למען ישראל.
המיוזיקל עוסק במבחני במה והוא מעין מיוזיקל של מאחורי הקלעים למיוזיקל. הוא מתרחש כולו על הבמה, שם אמור הבמאי לבחור מספר מצומצם של שחקנים ללהקת הרקדנים של המיוזיקל. המופע הזה הוא גם סימבולי בכך שזוהי גם הצגתם האחרונה של השחקנים, כתלמידים בוגרי בית צבי, רגע לפני שהם נפלטים למציאות האכזרית של עולם השואו ביזנס האמיתי , שבחוץ.
המיוזיקל הוא מופע אחד ארוך שרובו ככולו שירה וריקוד ומעט מלל. לא פלא שעל הבימוי והכוריאוגרפיה הופקד עוז מורג המוכשר , כוריאוגרף עם רקורד מרשים שידע להפיק את המרב מהלהקה המצוינת.
המופע בנוי מנאמברים של כל משתתף, המציג עצמו וכישרונו, להחלטת הבמאי. ההחלטה, אגב, היא מעניינת וכדאי לאמץ אותה בכוכב נולד, למשל, אבל בשל ההפתעה, לא נחשוף את השיטה. מבין השחקנים יש לציין כמה במיוחד, למרות שכולם הפגינו ריקוד ושירה משובחים.
לירון מזרחי -יואלי היא ברבור על הבמה. מפגינה הופעה, שירה וריקוד נפלאים. אור אילן מרשימה בשירה, ריקוד וקצב ואפילו בסטפס, מהממת בטמפרמנט ובגוון קולה. ובנוסף- היא גם עוזרת הבימאי. יש לה כישרון וביצוע נהדרים. ג'סיקה אוזן היא זמרת מצוינת שזוכה לקטע מדהים במיוחד באחד השירים. אניטל אלבחר היא שחקנית וזמרת נפלאה, בעלת פוטנציאל משובח. אלינור פלקסמן היא זמרת מעולה שהתבלטה גם בעבר בכישורי השירה והריקוד שלה. קרן מור-מרום היא זמרת, שחקנית ורקדנית משובחת שיודעת לשחק במנעמי קולה ומגיעה לגוונים נפלאים.
כמו כן יש לשבח את מיכל פוליצר בעלת החיוך הנפלא, ליטל וסרמן הנעימה ומרב הררי בשיר מיוחד על נפלאות הניתוחים הפלסטיים. אמיר הלל הוכיח שוב שהוא רקדן וזמר מעולה, וכמו כן היו נהדרים אברי ארבל, לירון לוי, תדהר יששכר, ניר שיבר, אדיר מור ושחר פרץ שהוא רקדן מהמם. כמו כן יש לציין את שחר רז כלארי ואייל קנטוב המוכשר בתפקיד הבמאי.
האולם בתיאטרון רמת גן היה מלא מפה אל פה , הסדרנים הציבו כסאות נוספים והיו כאלה שישבו על המדרגות. הדבר היחיד שהפריע לי היא העובדה שלאחר הסיום , למרות שריקות ההידד ומחיאות הכפיים הגורפות במשך כל המופע, לא נהוג לחזור ולקרוא ללהקת השחקנים אל הבמה שוב ושוב והבמה נותרת מיותמת, למרות שהמוזיקה ממשיכה להתנגן.
ביקורת: קורוס ליין (שורת המקהלה)- מפגן ראווה ססגוני ורענן (בכורה , בית צבי, רמת גן)