"עלמה ורות" הוא מחזה חדש מאת גורן אגמון, אשר אחראית לאחת ההצלחות הגדולות של תיאטרון בית ליסין בשנים האחרונות - "קפה ערבה" המומלצת מאוד (למי שעדיין לא צפה).
העלילה נרקמת סביב רות, צעירה חרדית שכתבה רומן ביכורים סוער, אשר יוצרת קשר עם עלמה, בעלת הוצאה לאור. עלמה, אשר מתלהבת מאוד מהתגלית ורואה בסופרת האלמונית כשרון מבטיח, מאמצת אותה ודואגת לה כדי שתמשיך לכתוב ולהתפתח. מנגד, עלמה מנהלת מערכת יחסים טעונה עם בתה, מאיה, אשר חזרה בתשובה, ויחסיהן נותקו לתקופה של שנתיים. מערכת היחסים המורכבת דורשת מרות לנהל חיים כפולים אשר עולים מהר מאד על שרטון כשעיסוקה של רות נחשף ע"י בני משפחתה. רות נתקלת במסכת איומים ואפליה שמתעצמים עם חשיפת סודות רגישים ברומן שכתבה, המבוסס על אירועים אמיתיים.
הבימוי של מיכה לוינסון היה טוב מאוד, והבמה חולקה היטב בין העולם החילוני לבין העולם החרדי עם מעין קיר חצי שקוף שמפקיד ביניהם, ומעצבת התלבושות והתפאורה, נטע הקר, עשתה עבודה טובה מאוד בעיצוב הבמה.
יונה אליאן-קשת בתפקיד עלמה הייתה נפלאה כמו תמיד, ובכל תפקיד שהיא מגלמת היא מוכיחה עד כמה היא שחקנית טוטאלית ומסורה, אשר הופכת להיות הדמות ממש כשהיא עומדת על הבמה. היא הצליחה להעביר היטב את תכונותיה של עלמה, אשר הינה אישה חזקה ועצמאית מצד אחד, אולם מצד שני שבורה לרסיסים. מיכל שטמלר בתפקיד רות ביצעה את התפקיד היטב, ומדובר בשחקנית צעירה ומוכשרת במיוחד שהתפרסמה בעקבות הסרט "הסודות".
שלומי טפיארו בתפקיד אמיר, בנה של עלמה, הוסיף את ההומור הנדרש להצגה, והצליח לאזן היטב את הנושא "הרציני" עם הרבה חן. מאיה מעוז בתפקיד אימה של רות גילמה את התפקיד מצוין, עם מאפייני האם החרדית. בנוסף, משתתפים בהצגה דן קסטוריאנו בתפקיד דודה של רות ועדי בילסקי בתפקיד בתה של עלמה. המוסיקה שנכתבה ע"י אריאל קשת התאימה מאוד למעברים בין התמונות ולנושא ההצגה.
סיכום : הצגה מצוינת ויונה אליאן-קשת מעולה כמו תמיד. מומלץ מאוד!